Deel dit artikel
-

Contextueel adverteren profijtelijk

Commission Junction brengt online retailers en contentsites bij elkaar via een affiliate-programma. Banners zouden zo 15 tot 45 keer meer respons opleveren dan gemiddeld.

Commission Junction is intermediair tussen 150 retailers en meer dan 200.000 content leveranciers. Tot de aangesloten bedrijven behoren diverse giftshops, computerzaken, sportwinkels, meubelspecialisten en onderzoeks- en adviesbureaus. Ook sites als Ask Jeeves en Infospace behoren tot het netwerk.

De contentsites kunnen een filiaal openen van een van de retailers. Ze krijgen commissie betaald per lead of per geslaagde aankoop. Banners worden gekoppeld aan de inhoud van sites. Commission Junction noemt dat EnContext Advertising. De advertenties richten zich dus op geïnteresseerde consumenten. Commission Junction beweert dat de sales conversion rate van de banners in hun netwerk 15 tot 45 keer hoger ligt dan gemiddeld.

Commission Junction werd eind 1998 opgericht. Dagelijks sluiten zich tussen de 200 en 500 nieuwe affiliate partners zich bij het netwerk aan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond