Deel dit artikel
-

De selectie van Emerce

Voor één keer doen we het anders. Aan het begin van het nieuwe jaar brengen we het nieuws niet zelf, maar laten anderen aan het woord. Een leesplankje voor het nieuwe jaar.

Velen vragen zich af wat de markten ons in 2003 gaan brengen. Business Week onderzocht waar we dit jaar ons geld in moeten steken. Het zakenblad laat de nodige pundits aan het woord en concludeert dat ondanks het feit dat de markt sinds 1996 niet meer zo somber leek, 2003 toch een jaar kan worden om weer te glimlachen.

Ook Red Herring kijkt vooruit. Het stelde voor het zesde achtereenvolgende jaar een top-10 van techtrends samen. Het blad is onder meer enthousiast over WLAN, de wederopstanding van de telco's en de security-sector.

Eén van de markten die geen last lijkt te hebben van alle malaise is de gamesmarkt. Die was in 2001 al goed voor 7,1 miljard dollar en lijkt alleen maar sneller te groeien. The Guardian laat zien hoe de games-industrie en Hollywood met elkaar verknoopt raken.

Kennelijk doen we het in Nederland niet helemaal verkeerd. Het Amerikaanse FastCompany schrijft in zijn laatste nummer vol bewondering over Philips-topman Gerard Kleisterlee. Over zijn ingrepen bij de divisie consumentenelektronica en Kleisterlees allesveranderende idee: de strategic conversations.

En dan marketing. eMarketer schrijft over een onderzoek van Forbes onder CEO's, CIO's en CTO's. Bijna driekwart van hen blijkt tech-business oplossingen belangrijker te vinden dan drie jaar geleden. Logische vraag van eMarketer: wat is de beste manier om IT-producten en services te verkopen aan deze top-leidinggevenden?

Het lijkt een onaantastbaar merk van een ongenaakbare softwarereus: Windows. The New York Times (wel even registeren) of vertelt het wonderlijke verhaal over de kleine upstarter Lindows.com die het recht van Gates & Co betwist om gewone Engelse woorden (zoals 'ramen') als merk te claimen.

Tot slot een soort terugblik. Eén van de gebeurtenissen van 2002 die veel losmaakte bij onze lezers is het verscheiden van MaxFoodmarket. Wired houdt de do's en don'ts van het thuisbezorgen van voedsel nog eens tegen het licht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond