Direct mail wederom goedkoper geworden voor adverteerder
Direct mail-adverteren is afgelopen wederom goedkoper geworden. De kosten per duizend views zijn gezakt naar gemiddeld 210 dollar, terwijl dat in 2000 nog 240 dollar was. Het jaar daarvoor was dat nog 250 dollar. De doorklik ratio is vrij hoog te noemen: 4,8 procent.
De cijfers komen van de website Opt-in News .
Als het gaat om adverteren in e-zines, vormen financiële magazines het duurste platform. De adverteerder betaalt dan 79 dollar per duizend views. Het gaat hier dus om advertenties in een e-zine; los verstuurde advertentie-mailings zijn duurder. Die kosten nu gemiddeld 210 dollar.
Waar bij mailings nog een doorklikratio geldt van 4,8 procent, ligt dat voor de advertenties in de e-zines beduidend lager. 2,6 procent van de lezers klikt op een advertentie.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd