Deel dit artikel
-

Disney begeeft zich met portal op Chinese markt

Entertainmentbedrijf Walt Disney heeft een Chinese webportal geopend. Het is de vierde portal voor het bedrijf in Azië. Eerder dit jaar zette Disney de portal Go.com stop, vanwege aanhoudende verliezen en achterblijvende groei. Hoeveel er in de Chinese portal is geïnvesteerd wilde Disney niet vertellen.

Reuters deed gisteren verslag van de activiteiten rond de opening van de Chinese portal, die Disney.com.cn is gaan heten. "Het is een uitstekende manier om onze aanwezigheid op de Chinese markt te vergroten", aldus Mark Handler, verantwoordelijk voor de internationale expansie van Disney. De portal moet het merk Disney verankeren in de Chinese cultuur, hoewel de jeugd er al volop bekend is met de figuren uit de tekenfilms van het entertainmentbedrijf.

De vraag wanneer Disney in China het break-even punt verwacht te bereiken, wilde Handler niet beantwoorden, aldus persbureau Reuters. Ook deed hij geen uitlatingen over de manier waarop de website is gefinancierd.

De diverse websites van het bedrijf – Waltdisney.com, Go.com, ABC.com – worden beheerd door The Disney Internet Group, waarbij Waltdisney.com en Go.com de paradepaardjes moesten worden. Volgens de BBC leden deze sites vorig jaar echter een verlies van 395 miljoen dollar. Begin dit jaar besloot Disney te stoppen met de portal Go.com. Daarbij gingen vierhonderd banen verloren. In maart kwam daar nog eens een bezuinigingronde bij, die vierduizend mensen hun baan kostte; drie procent van het totaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond