Doek valt voor Pseudo.com

Het zes jaar oude online entertainmentbedrijf Pseudo.com heeft al haar 170 personeelsleden ontslagen en de deuren gesloten. Het in streaming content gespecialiseerde bedrijf had zware schulden en kon geen nieuwe financiering vinden.
Pseudo.com gold als een pionier op het gebied van breedband content. Aanvankelijk betrof het vooral audio, later ook video. Het bedrijf is in 1994 opgericht door Josh Harris, die afkomstig was van Jupiter Communications. De focus van het bedrijf werd begin dit jaar verlegd van content voor een alternatief publiek, naar een meer mainstream publiek.
Reorganisaties en een extra financiering van 14 miljoen dollar in mei konden het tij niet keren, schrijft The Industry Standard . Een geplande beursgang ging niet door, en pogingen het bedrijf te verkopen waren tevergeefs.
Na het verscheiden van DEN en Pop.com is Pseudo.com het derde veelbesproken breedband entertainment initiatief dat ten onder gaat dit jaar. Pseudo was zowel producent als distributeur van streaming content. Getracht is om meer publiek te trekken met live uitzendingen. Dat is niet gelukt, want daar zijn echte sterren voor nodig, zo luidt een van de commentaren. Concurrenten als MediaTrip, Icebox en iCast bestaan nog, maar maken zelf geen content, of richten zich vooral op animaties, schrijft Streamingmedia .
Zie ook: 'Netcasting' in Emerce mei 2000
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond