Downloadactie Postbank rondom Sail
De Postbank, die hoofdsponsor is van Sail, biedt vanwege het evenement een gratis track aan van DJ Armin van Buuren. “Doel van de actie is Sail te voorzien van een eigentijds karakter,” zegt woordvoerder Harold Reusken van de Postbank. Behalve een Sailtrack is er ook een Sail-game en zal er vanaf Sail geweblogd worden door de Postbank.
De track van Armin van Buuren heet Hymne en is sinds 3 augustus gratis te downloaden via Postbank.nl. Het nummer is niet te koop in de winkel. “We wilden van het oubollige imago van Sail af. Dus toen zijn we met zijn allen gaan brainstormen rondom het thema Sail. De downloadactie is daar het gevolg van,” zegt Reusken. Volgens de Postbank-woordvoerder is de track sinds de lancering al meer dan 10.000 keer gedownload.
Van het feit dat de track gratis te downloaden is op de Sail-site (die werd gemaakt door Brandbase) van de Postbank zal ook melding gemaakt worden op de eigen site van Armin van Buuren en op de site van zijn platenmaatschappij Armada. Bovendien zal er een extra nieuwsbrief worden uitgestuurd waarin de fans van Armin van Buuren worden gewezen op de downloadactie van de Postbank. De bank verwacht hierdoor veel traffic op de Sail-site. Verder zullen er zaterdag 6 augutus op Dance Valley 50.000 cd-singletjes worden uitgedeeld met daarop Hymne van Van Buuren.
Behalve dat er een track gedownload kan worden op de Sail-site staat er ook een game op die speciaal is gemaakt voor het evenement . Deze is gemaakt door MAD Multimedia, dat eerder dit jaar ook al een game voor Carglass maakte. Hoe vaak de Sail-game al gespeeld is, weet Reusken niet precies. Wel dat de game behoorlijk populair is. Dat komt volgens hem omdat de game al op diverse weblogs en communitysites werd gepost zoals Gamelog.nl en Spele.nl.
Verder zijn er om zo veel mogelijk mensen naar de Sail-site van de Postbank te trekken filmpjes gemaakt in de IJhaven waarin te zien is dat de ‘leeuw van de Postbank’ onder meer aan het wakeboarden is. Of Jan Mulder of Howard Komproe in het pak zaten tijdens de opnamen, laat de Postbank-woordvoerder liever in het midden. Bedoeling is dat de verschillende filmpjes als ze ontdekt worden, doorgestuurd gaan worden aan vrienden volgens het zogeheten ‘send to a friend’-principe. Dat moet voor een viraal effect zorgen.
Tijdens het evenement zelf zullen er namens de Postbank fotografen rondlopen die de bezoekers vastleggen. Die foto's zullen te zien zijn op de Sail-site. Ook zal de Postbank een event-weblog optuigen rondom Sail. Op de weblog zullen wel regelmatig postings te zien zijn, maar er is geen reageermogelijkheid. De postings op het eventlog zullen deels worden gemaakt door Postbank-medewerkers. Deels door redacteuren van Brandbase. Die vullen nu ook al voor een deel de content op de Sail-site. Sail Amsterdam wordt gehouden van 17 tot en met 22 augustus.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
henk van der gugten
Wat een slap verhaal over het imago van Sail. Als de Postbank Sail oubollig vindt zou ze er goed aan doen om weg te blijven. Sail is er vooral om schepen bij elkaar te brengen en voor duizenden mensen die een schip bezitten of het varen een warm hart toedragen. De enorme belangstelling laat zien dat het imago van Sail velen aanspreekt.