Deel dit artikel
-

Emerce weekoverzicht themaweblogs

Veilinghuis eBay start in Duitsland met een pilot om de online marktplaats naar het mobieltje te brengen. Bij een aantal Nederlandse postkantoren start een heel ander soort pilot: in vier postkantoren zijn schermen geplaatst als onderdeel van een narrowcastingproject. En Philips gaat RIFD chips leveren voor de paspoorten van de Fransen.

Bovenstaand nieuws gemist? Het waren drie nieuwsfeiten die vorige week op de Emerce themablogs stonden. Hieronder een kort overzicht.

Narrowcasting
Veel WK-nieuws afgelopen week. Ook voor de narrowcastingwereld. Het WK Voetbal schijnt namelijk voor lagere schermprijzen te zorgen. En dat is goed nieuws voor de narrowcasters want hun basismateriaal is immers het scherm. De dalende prijzen hebben te maken met het enorme aanbod aan schermen dat rond het WK de markt overspoelt. WK Voetbal zorgt voor lagere schermprijzen.

Narrowcasters kunnen zich beter met de inhoud dan met de schermen en techniek bezighouden, vindt Shula Rijxman, commerciële baas bij IdtV. “Wij geloven in een grote mate van interactiviteit en zullen nooit zomaar content ‘plakken’. Ze vindt dat winkels nog te vaak een reclamespotje of tv-programma op een scherm tonen, zonder enige interactiviteit toe te voegen. IdtV: Narrowcasting mist doel vaak volledig.

Ondertussen veroveren de schermen een steeds groter deel van de Nederlandse winkels en openbare gelegenheden. Als een deze maand gestarte pilot in een aantal Nederlandse postkantoren succesvol is, zullen straks in 800 Postkantoren schermen hangen. Narrowcasting postkantoren.

Narrowcasting Weblog

RFID
RFID is goed voor de Nederlandse economie. Het levert het Nederlandse bedrijfsleven in ieder geval geld op, want Philips gaat de RIFD chips leveren voor de paspoorten van de Fransen. Daar is Philips blij mee, maar het bedrijf is nog trotser op het feit dat niet alleen Frankrijk maar al 28 landen hebben gekozen voor hun SmartMX chip. Philips op je paspoort.

RFID Weblog

Mobile
Als Microsoft een bedrijf  wil kopen is dat nieuws. En als het gaat om één van de belangrijkste mobile marketing partijen in de wereld dán is dat nieuws voor het Emerce Mobile Weblog. Drie weken terug schreef The Wall Street Journal dat het Amerikaanse mobile marketing bedrijf Third Screen Media, zou worden overgenomen door Microsoft. Nu blijkt dat er van een overname geen sprake is. Er zijn wel gesprekken geweest, maar Third Screen Media kiest ervoor om zelfstandig door te gaan. Microsoft toch maar niet.

Internetgigant eBay is ook druk bezig met ‘mobile’. Het veilinghuis is samen met Opera Software een pilot gestart om de online marktplaats in Duitsland naar de mobiel te brengen. Klanten kunnen kopen, bieden en verkopen via hun mobiele telefoon. EBay heeft in Duitsland 20 miljoen klanten, de grootste markt van het bedrijf buiten de VS. eBay en Opera mobiel in Duitsland.

Mobile weblog

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond