Deel dit artikel
-

Europese sitebouw duurder

Met het bouwen van sites is een jaarlijkse omzet van plusminus 10 miljard dollar gemoeid, zo stelt ActivMedia . Het onderzoeksbureau concludeert dat Europese bedrijven meer uitgeven aan websites dan hun Amerikaanse tegenhangers.

De gemiddelde kosten voor het opzetten van een commerciële site bedragen ongeveer 37.000 dollar, zo blijkt uit het onderzoek waaraan wereldwijd duizend bedrijven deelnamen. Na deze investeringskosten betalen bedrijven die winst maken met hun site jaarlijks zo'n 26.000 dollar aan onderhoud. Bedrijven die nog geen winst maken, geven meer uit aan het onderhoud, namelijk 59.000 dollar.

Aansluitend hierop zijn Europese bedrijven 77.000 dollar aan onderhoud kwijt. Dat is ruim twee keer zoveel als Amerikaanse bedrijven daaraan gemiddeld uitgeven. Uit de verschillen valt op te maken dat Europese bedrijven een inhaalslag moeten maken.

De kosten van een business-to-business site bedragen 30.000 dollar. Voor een op consumenten gerichte site is men gemiddeld 68.000 dollar kwijt. Mediasites en portalen zijn verreweg het duurst. De kosten daarvan bedragen gemiddeld 78.000 dollar.

Bron: Nua

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond