Gebruikers hoesten graag geld op voor Ning

De sociale netwerk-dienst voor verenigingen, bedrijven en ad hoc organisaties Ning heeft binnen een kleine drie maanden zijn betaalde gebruikers zien verdrievoudigen. Per maand komen er 5.000 premium leden bij, meer dan drie keer zoveel als eerder het geval was.
Dat meldt persagentschap Bloomberg.
Ning liet half april nog weten zijn gratis product op te heffen. Groepen met een gratis account zouden moeten vertrekken of overstappen naar een betaalde versie. Deze dreiging heeft voor het bedrijf zijn vruchten afgeworpen. Veel organisaties die een gratis account hadden bij Ning zijn overgestapt naar een betaalde variant.
In totaal heeft de netwerkdienst nu 45.000 betalende klanten in het ledenbestand. Vanaf bijna 3 dollar per maand is er al een abonnement af te sluiten.
Volgens Marc Andreessen, medeoprichter van Ning, zijn mensen tegenwoordig steeds meer bereid te betalen voor online diensten.
De eerdere strategie van Ning bracht het bedrijf te weinig op. Het bieden van een gratis service, waarbij voor aanvullende diensten een klein bedrag werd gevraagd, leek niet te werken. De community achter Ning, bestaat voornamelijk uit niche-netwerken. Hoewel het bedrijf de afgelopen jaren miljoenen aan investeringen wist op te halen, leek het niet te kunnen leven van advertenties en een deel aan betaalde accounts.
Ning zou beter af zijn zonder de gratis gebruikers, zo meent de CEO van Ning, Jason Rosenthal. Als de gratis accounts op 20 augustus worden gesloten, verliest zijn bedrijf meer dan 300.000 niet betalende leden. Volgens hem worden bedrijven die de service gebruiken, nu weer herinnerd aan de waarde van een Ning-netwerk, nu ze gevraagd wordt te betalen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Koos Koets
Graag? Gebruikers worden gedwongen over te stappen naar een veel duurder pakket, besteedt daar eens aandacht ipv overnemen persbericht..