Deel dit artikel
-

GM Europe start online relatieprogramma

Autofabrikant General Motors lanceert in Europa een customer relationship marketing-programma dat eerst dealers en vervolgens Opelmobilisten online van diensten zal gaan voorzien. Een response-test van de goedbezochte site van Opel Nederland leverde 3200 reacties op.

Het programma van GM bouwt voort op een proefproject dat dit voorjaar in Nederland plaatsvond rond de introductie van de nieuwe Vectra. Opel testte het reactievermogen van zijn site door onder bezoekers van de nieuwe Vectra-pagina's een weekend naar Nice te verloten, op voorwaarde dat zij hun naam en adres zouden doorgeven. Dit heeft ruim 3200 reacties opgeleverd die Opel kon inzetten voor direct marketing-activiteiten in samenwerking met zijn dealers.

Opel Nederland meldt bovendien dat zijn nieuwe site binnen twee maanden na de start in januari al een half miljoen hits noteerde.

De nieuwe GM-sites worden gebouwd door de Londense vestiging van het Amerikaanse bureau Modem Media – Poppe Tyson . Het CRM-project bestaat uit twee fasen. In de eerste fase harmoniseert Opel de web-presentaties van alle zogenaamde national sales companies (NSC). Deze worden via een online content en publishing managementsysteem van geüniformiseerde informatie voorzien.

In de tweede fase start Opel online marketing initiatieven om één-op-één met vaste klanten te kunnen communiceren. De Vectra-test in Nederland was een voorproefje van Opels nieuwe precision marketing-aanpak.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond