Deel dit artikel
-

Google investeert in commerciële fotoherkenningsdienst

Google investeert in Pixazza, een fotoherkenningsdienst die een soort Adsense voor foto’s moet worden.

Google investeert in Pixazza, een affiliatesite die vandaag officieel wordt gelanceerd en die een soort Adsense voor foto’s moet worden. De dienst linkt producten in bestaande foto’s aan vergelijkbare producten van webwinkels die deze producten aanbieden. Het doet dit door middel van crowdsourcing. Bloggers en online uitgevers kunnen zich hier namelijk bij aansluiten en daarmee een graantje meepikken van deze handel.

Als zij een account aanmaken op Pixazza en de Javascript-code embedden op hun site, worden de foto’s die zij publiceren direct gelinkt aan het assortiment van Pixazza-gelieerde webwinkels. Als je met je muis over deze foto’s gaat, zie je welke producten hiervan te koop zijn bij een van de aan Pixazza gelieerde webwinkels. In eerste instantie zullen dit met name modeartikelen zijn.

Winkels die al bij Pixazza aangesloten zijn, zijn onder meer schoenenwinkel Zappos en Amazon. Google heeft naar verluidt 5,75 miljoen online dollar geinvesteerd in deze dienst.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond