Deel dit artikel
-

Gouden Spin Award voor Murphy’s bier

De Gouden Spin Award , een reclameprijs voor online adverteerders, gaat dit jaar naar de campagne van Murphy's bier. De elfkoppige jury gaf de overall-prijs aan deze reclame, waarin alles wordt opgesomd wat er maar mis kan gaan. De beste banner volgens het publiek is die van Zonnet , de jury koos voor de banner van Receptenweb .

Het meest opvallende tijdens de uitreiking in de Amsterdamse Escape was het uitblijven van een prijs voor de Internet Advertising Campagne. Volgens jurylid Govert van Eerde (IAB) was het niveau van de campagnes in Nederland hier simpelweg te laag voor. Wellicht dat de keuze volgend jaar iets wordt vergemakkelijkt; voorzitter van het Internet Advertising Bureau, Arno Otto, verwacht in ieder geval een flinke stijging van het bedrag dat aan online advertenties besteedt wordt.

Zilveren Spin Awards waren er ook voor Robeco Advies, Monsterboard, en Ouders Online. Murphy's bier ging er niet alleen met de overall-prijs vandoor, maar won ook Branding-prijs. De jury roemde niet alleen het feit dat de advertentie overzichtelijk was, maar ook dat consumenten bier konden proeven. Dat dit gebeurde door op een "ouderwetse" manier een coupon uit te printen en die op te sturen, deerde de jury klaarblijkelijk niet.

Robeco ontving de publieksprijs voor beste brandingsite, Monsterboard kreeg van de vakjury de zilveren Spin Award voor de beste cross media-campagne. De jury vindt de campagne "zeer uitgebalanceerde en geintegreerd". Het bedrijf adverteert op het web, TV, radio, billboards, en print.
Tenslotte koos de jury Ouders Online voor de Interactieprijs. Jurylid Stephan Fellinger (ISOC) prees de binding die de site met haar gebruikers heeft opgebouwd. Weliswaar dreigde de site ondergesneeuwd te raken in het media-geweld, maar wist met de juiste etiquette (": U gedraagt zich hier hetzelfde als in het gewone dagelijks leven") een goede positie te veroveren.

De jury bestond verder uit: Menno Jan Janssen (IPAN), Herbert van Hoogdalem (ADCN), Govert van Eerde (IAB), Hans Veldhuizen (ANMA), Arno Otto (IAB), Camiel Ledderhof (Jonge Honden), Bob Stumpel (DMSA), Oscar Kneppers (Emerce), Sebastiaan van Rijnsoever (VEA), Ger Spannenburg (Adformatie).

Deel dit bericht

6 Reacties

Sascha Mengerink

Leuk al die prijzen. kan ik de banners ook nog ergens bekijken? http://www.spinawards.nl staat vol met blabla. Maar een motivatie en een voerzicht van de banners kan ik nergens vinden…….

Yuri van Geest

Inderdaad, waar zijn de prijswinnaars? Een duidelijke overview zou zeer welkom zijn. Dank alvast!

Thomas van Maaren

Na veel klikken nog steeds geen overzicht gevonden – wat waren de mooie banners en waarom zijn ze gekozen lijkt me toch een eerste vereiste om dat ergens bekend te maken op de website van de spinawards

Koen Verhagen

De winnende uiting in de categorie Publieksprijs beste banner, die we voor Zon ontwikkelden, is in ieder geval op onze website te bekijken:  http://www.bone.nl

Bas Hof

Bedankt voor jullie kritische noot op onze site. Je kunt je voorstellen dat we als organisatie vanuit NetEvents ons uiterste best gedaan hebben om alles zo goed mogelijk te vermelden, maar niet alles lukt ons. We hebben een topevent in elkaar gezet met het congres, de awards en de webdance. Ik betreur de reacties van sommige organisaties in de markt. NetEvents heeft in 1998 het initiatief genomen om de Awards belangeloos te organiseren voor adverterend Nederland. Je kunt je voorstellen dat dit na drie jaar nu toch eens moet worden geadopteerd door organisaties als IAB, DMSA, ADCN etc. Helaas zijn er weinig partijen die deze uitdaging aandurven. Ik hoop op jullie begrip, Bas HofOrganisator Spin Awards

Bas Hof

Inmiddels is de site aangepast en staan de prijswinnaars als screendump met link vermeld op onze site http://www.spinawards.nl.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond