Deel dit artikel
-

Ieder zijn winkelwagentje

Het Amerikaanse bedrijf BuyWiz heeft een beta-versie van een 'universeel online winkelwagentje' gelanceerd. Met het gratis te downloaden programmaatje kan men bij verschillende winkels aankopen doen, zonder steeds opnieuw persoonlijke gegevens in te vullen. Apart afrekenen is niet langer nodig en kan met 1 klik. De BuyWiz, zoals het wagentje is gedoopt, vergelijkt bovendien prijzen.

Nog een voordeel van dit winkelwagentje is dat adresgegevens en creditcardnummers maar één keer ingevuld hoeven te worden – bij het downloaden van het programma. Met de BuyWiz kunnen online kopers producten uit verschillende winkels mee nemen om ze off line te bekijken, prijs en kwaliteit nog eens te vergelijken. Vooral het idee dat met hetzelfde wagentje overal kan worden gewinkeld en betaald, maakt BuyWiz in potentie tot een universeel product.

Elk meegenomen item is in feite gereserveerd. Meteen aanschaffen kan, maar hoeft niet per se. Desnoods wacht men weken, bijvoorbeeld net zo lang tot het product in de uitverkoop wordt gedaan. Omgekeerd kan het voor winkeliers een reden zijn van gedownloade, dat wil zeggen: gereserveerde winkelwaar een speciale aanbieding te maken.

Daadwerkelijke introductie zal echter niet lang op zich laten wachten. In ieder geval heeft al een groot aantal online retailers zich aangesloten bij BuyWiz. Tot de tientallen bedrijven waarmee binnenkort met het wagentje kan worden gewinkeld, behoren onder andere grootmachten als Amazon en CDNow . Ook supermarkt Wal Mart , veilingsite E-Bay en prijzenhal Best Buy zullen het winkelwagentje in gebruik nemen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond