Deel dit artikel
-

ING Card verdubbelt online budget

ING Card heeft het budget voor digitale marketing verdubbeld van 15 naar 30% van het totale marketingbudget. Uit eerdere resultaten blijkt dat online marketing de spontane bekendheid en de koopintentie meer verhoogt dan reguliere direct marketing, zo zget het bedrijf.

De verhoging van het online budget gaat ten koste van het direct marketing-budget. De najaarscampagne promoot twee nieuwe creditcardintroducties en de nieuwe sms alarmservice.

Het online gedeelte van de advertentiecampagne bevat enkele honderden miljoenen uitingen op top 20 websites. Het budget wordt ondermeer besteed aan search engine marketing en affiliate marketing. De nadruk ligt op het genereren van kwalitatieve traffic naar de website van ING Card omdat de consument volgens ING Card steeds meer neigt via internet een creditcard aan te schaffen.

“In de huidige fase van ontwikkeling van de producten van ING Card, wordt
internet als leadgenerator en responskanaal voor ons steeds belangrijker”, aldus Paul Collard, Marketing Directeur van ING Card in het persbericht. “Digitale marketing neemt in de marketingmix een steeds belangrijkere plaats in: het is flexibel, transparant, kostenefficiënt en ook nog real time meetbaar.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond