Deel dit artikel
-

iPhone-gebruikers sneller overstag voor mobiele ads

In vergelijking met gebruikers van andere mobiele telefoons wordt de eigenaar van een iPhone eerder getriggerd om te reageren op een mobiele advertentie. Een op de drie consumenten reageert op een dergelijke advertentie. Bij de iPhone-beller is dit een op twee.

Bovendien zijn mensen met een iPhone op zak twee keer meer geneigd om een mobiele advertentie te registreren dan hun tegenhanger, de gebruiker van een andere telefoon. De iPhone-groep merkt vier keer vaker een mobiele advertentie op in een game of bij gebruik van een locatiegebaseerde dienst dan de non iPhone-gebruiker.

Dat blijkt uit onderzoek van mobiel sociaal netwerk Limbo en onderzoeksbureau GfK Technology waarbij duizend mensen uit het Verenigd Koninkrijk en evenzoveel mobiele bellers uit de Verenigde Staten zijn ondervraagd. De groep die geen iPhone gebruikt, maar een ander mobieltje wordt niet onderscheiden naar toestel.

Het onderzoek concludeert dat adverteerders de gebruiker van een iPhone makkelijker kan bereiken met een mobiele campagne dan de consument die gebruik maakt van een ander platform. De vraag is of het resultaat, een iPhone-gebruiker is zich vaker bewust van een mobiele advertentie, niet komt doordat deze groep zich meer bevindt op het mobiele web en intensiever gebruik maakt van allerhande applicaties. Het onderzoek toont aan dat de beller met het toestel van Apple twee keer vaker mobiel het web opgaan dan andere mobiele gebruikers.

Het bellen van een gratis nummer was de manier waarop het meest gereageerd werd op een mobiele advertentie. Waarbij de iPhone-gebruikers hiervan twee keer zo vaak gebruik maakten in vergelijking met de gebruikers van een ander toestel.

Een op de zeven ondervraagde consumenten gaven aan wel eens een product te hebben gekocht naar aanleiding van een mobiele advertentie. Bij de iPhone gebruiker was dit een op de vier.

Deel dit bericht

5 Reacties

Karin

Dit verbaast me eerlijk gezegd niet. Het waren toch dezelfde lui die midden in de nacht in de rij stonden om een nieuwe iPhone te bemachtigen. Er zijn van die groepen mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen en kennelijk voor reclame gevoelig zijn. Ze onderscheiden zich daarmee van mensen die niet ge?nteresseerd zijn in reclame en gewoon degelijke spullen willen die doen wat ze doen moeten. Mijn Thinkpad is nu zo'n vier jaar oud en iedereen vertelt me dat ik een nieuwe moet kopen. Waarom? Ik schrijf mijn stukken en zwerf rond op het internet. Meer heb ik niet nodig. Hetzelfde met mijn telefoon. Ik heb de goedkoopste oplossing met Pretium, ik bel en iemand neemt op of niet. En meestal kan ik dan een boodschap achterlaten. Dat is toch echt alles dat ik nodig heb. Het is een ander slag mensen dat steeds het nieuwste wil, maar die schijnen wel de economie draaiende te houden. Het zal wel.

M

Dit ligt aan het superieure medium de iPhone niet de gebruiker 😛

Thijs

Heeft te maken met irritante banners die links en rechts in de gratis iphone apps opduiken. Voordat je er erg in hebt heb je al geklikt op een banner zonder dat dat de bedoeling was…

sjaak

behalve de flash banners,… daar klikt niemand met een iphone op. 😉

Samir

Hoe dat komt? 1) mooier scherm, hogere resolutie, groter weergegeven, alles aantrekkelijker, ook advertenties?2) iPhone bezitters gevoelig voor mooie marketingverhalen (iPod en iPhone bijvoorbeeld), maar eigenlijk dus ontvankelijker voor reclame en marketing uitingen?  Hoge phone/userbinding leidt tot hogere respons op advertenties(vrije interpretatie van hoge lezer/bladbinding).  Simpel, toch?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond