Deel dit artikel
-

Keen.com organiseert telefonisch ‘expert-advies’

Telefonisch in contact komen met een iemand die alles van een bepaald onderwerp weet. Het Amerikaanse Keen.com gaat via een 'Live Answer Community' mensen aan elkaar koppelen die vraag en antwoord in bepaalde kwesties hebben.

Keen.com is de eerste die deze telefonische dienst aanbiedt. Concurrenten Xpertsite.com en Exp.com geven wel expert-advies via mail en site.

Oprichter Karl Jacob, de man achter onder andere Dimension X, benadrukt de voordelen van persoonlijk contact tussen de vragensteller en de antwoorder. 'De telefoon is de natuurlijke manier om te communiceren, en is nu eenmaal sneller en effectiever dan het Internet'.

Ook garandeert hij de bescherming van de privacy van de bellers; keen.com belt beide partijen en verbindt ze daarna, zodat er in principe geen namen en telefoonnummers bekend hoeven te worden gemaakt.

Op de site staat een Live Answer Community, waar bezoekers anderen kunnen vinden met een bepaalde interesse. Na aanklikken van een persoon zet keen.com een gesprek op. Bezoekers kunnen zich aanmelden als 'expert'op allerlei gebieden. Als tegenprestatie krijgen zij een kleine vergoeding van de vragensteller. Keen.com vangt daarvan ook een percentage. Om de kwaliteit van de informatie te bewaken, heeft de site een ratings-systeem, waarbij de geregistreerde mensen een oordeel krijgen over hun antwoorden.

Volgens Jacob is zijn dienst op allerlei gebieden inzetbaar. Dat varieert van een New Yorker die je van alles over zijn stad kan vertellen, tot een arts die een telefonische diagnose kan stellen.
(RR)

Bron: News.com

Deel dit bericht

1 Reactie

Richard Lamb, E-commerce.nl

Goed om te zie ndat de 'Human Search Engines' nu eindelijk op een professionele manier van de grond komen. Wie durft zoiets in Nederland op te zetten ? Er is een duidelijke behoefte geconstateerd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond