Deel dit artikel
-

Kleding-etailer Possen.com introduceert virtuele paskamer

Eind september wil de webwinkel Possen.com met volwaardige transactiefaciliteiten online zijn. Donderdag introduceert de e-tailer haar 'First Mobile Fashion Room', bij de Domkerk in Utrecht. Deze variant op m-commerce bestaat uit een geheel tot paskamer verbouwde vrachtwagen, waarin Possen een bodyscanner heeft geïnstalleerd.

De scanner dient om een virteel evenbeeld te maken waarmee klanten via internet maatkleding kunnen bestellen. De vrachtwagen staat donderdag 7 september op het Domplein in Utrecht.

Possen is een nieuwe Nederlandse multichannel retailer die maatkleding voor heren verkoopt via eigen winkels, wagens en een website. Sinds het voorjaar worden in de eerste winkel aan de Amsterdamse Van Baerlestraat wekelijks reeds enkele tientallen pakken van zo'n duizend gulden per stuk aangemeten. Die pakken heeft Possen niet op voorraad; ze worden pas vervaardigd nadat de klant gescand is en een keuze uit stoffen en pasmodellen heeft gemaakt. De scanner van Possen is online verbonden met de fabrikant in Duitsland die in staat is dagelijks een kleine driehonderd maatpakken te vervaardigen. De bestelling wordt binnen drie weken geleverd.

Een belangrijk verschil met Boo.com en Dressmart is, naast de toepassing van mass customization, ook dat de website van Possen vooral dient voor follow-up bestellingen. De eerste kennismaking vindt plaats in brick & mortar-stores of de mobiele paskamers waarmee Possen bedrijven en congressen wil bezoeken. De nieuwe Nederlandse herenmodeformule opent eind september een vestiging in Antwerpen. Daarna staan Luxemburg, Frankfurt en Londen op de agenda. Oprichter Bas Possen heeft ook een licentie voor gebruik van het scansysteem in de Verenigde Staten.

Deel dit bericht

9 Reacties

Jeffrey

Wij waren donderdag op het Domplein in Utrecht en zijn zeer onder de indruk van het possen.com click & brick concept. Volgens mij de enige manier waarop je in de lifestyle retail op een succesvolle wijze e-commerce toepassingen kunt inpassen. Multichannel retail is de toekomst en het is de kunst op de kanalen op een slimme manier te integreren. Het ziet ernaar uit dat possen.com hierin slaagt. De truck ziet er top uit, bereikt de doelgroep zeer goed en is daarnaast een geweldig reclame-object. Ik geloof er daarnaast sterk in dat de offline presence in de grote steden een goede move is van possen.com. Je krijgt daarmee smoel en kunt een hoog serviceniveau bereiken. Tenslotte verwacht ik veel van hun e-store en de wijze waarop ze daarmee hun klanten one-to-one gaan benaderen.

Belle

Hallo Jongens, Veel succes met jullie website! groetjes, Belle!Digishirt 

Marc

Vier weken geleden leverde possen.com mijn eerste maatkostuum. En het zat perfect! Mijn standpunt was eerst zien en dan geloven. De kennismakingssessie duurde wel wat lang (bodyscan enkele minuten, maar eerste stofje uitzoeken bijna een uur). Ik plan nu zeker een tweede bestelling te plaatsen en overweeg dat online te doen. Ik vertrouw erop dat de maten dan ook perfect zijn.

RN SJGJ Schoonen

Naast een uniek concept is het de mensen achter het concept dat het tot een succes maakt. Goed gedaan, ga zo door !!! RN Schoonen

Joy Dinnissen

Maatpak? Voor een bijzonder model of aparte stof hoef je niet naar Possen toe, zelfs de C&A heeft een ruimere keus. Alleen voor personen met een uitzonderlijk figuur is Possen een alternatief. Is dat de markt? 

Olivier Bloemendaal

Ik had al van dit plan gehoord toen het nog in deontwikkelingsfase zat en ik moet zeggen dat ik er toen erg kritisch tegenover stond. Inmiddels hoor ik alleen nog maar positieve verhalen. Ik ga dan meteen denken, er moet toch veel meer via deze formule kunnen. Bricks and clicks zijn niet alleen oude economie bedrijven. Sorry ik moet stoppen er schiet me ineens een plan te binnen. Jullie horen nog van me.

Diederik de Flines

Ik wil Joy Dinissen van harte uitnodigen e.e.a. eens aan den lijve te komen onderzoeken in onze Fashion Room te Amsterdam. Gaarne laat presenteer ik hem hoe wij onze concept ten uitvoer brengen. Ik ben overtuigd van het feit dat hij daarna zijn mening zal herzien v.w.b. keuzevrijheid, gemak en 'value for money'. Bovendien bewijzen onze verkoopcijfers alleen al dat zijn opmerking onjuist is. Het gaat om individualiteit en niet om het vinden van een kledingstuk voor een 'moeilijke maat'! Diederik de FlinesPOSSEN.COM Shopmanager te Amsterdam

Rob

Dress to impress……Kleding die digitaal zo over de toonbank te verkrijgen is. Innovatief, commercieel en zeer modern. Mijn god wat staat ons allemaal te wachten deze eeuw…..!! Possen.com doet goede zaken om zich nu te onderscheiden door zowel maatwerk via hun promowagens te verkopen als via "het Net".Possen.com ga zo door. You know the sky is the limit. Denk niet aan beperkingen en ga vooral zo pragmatisch mogelijk door. Rob The Chop alias the Chopper.

Sandra

Ik kan niet wachten totdat jullie dit ook voor vrouwen gaan doen! Hou me op de hoogte.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond