Deel dit artikel
-

KPN ‘blij’ met miljoenenboete van OPTA

Telecomreus KPN hoopt met de boete van anderhalf miljoen euro van Opta een hoofdstuk af te sluiten. Het bedrijf bood potentiële zakelijke klanten kortingsregelingen om ze bij de concurrentie weg te kapen. En dat is onwettig, vindt Opta.

KPN is blij dat een pijnlijk hoofdstuk kan worden afgesloten, nu telecomwaakhond Opta het bedrijf een boete oplegt van anderhalf miljoen euro. De toezichthouder voor de telecommarkt bestraft KPN voor het selectief verstrekken van kortingen aan potentiële zakelijke klanten. Door de kortingen verleidde de telecomreus tussen 2006 en 2008 bedrijven die een contract hadden bij een van de concurrenten. Volgens Opta handelde KPN daarmee in strijd met de wet.

Compliance

Woordvoerster Simone Boitelle van KPN vertelt dat het zaken betreft van vóór het compliance-handvest dat haar bedrijf in april 2008 opstelde. Daarin is vrijwillig met Opta afgesproken over hoe het telecombedrijf met de markt, klanten en concurrenten omgaat. Boitelle is dan ook blij dat met de uitspraak van Opta een hoofdstuk wordt afgesproken. KPN heeft dan ook besloten geen bezwaar meer aan te tekenen tegen de boete.

In 2007 legde Opta KPN twee boetes op van 1,6 en 2,88 miljoen euro, ook voor kortingsregelingen waarmee het telecombedrijf klanten bij de concurrentie probeerde weg te kapen. Tegen die boetes tekende KPN bezwaar aan. Opta verklaart dat bezwaar nu ongegrond, maar verlaagt de uiteindelijke boete. De reden daarvoor is de schadevergoeding die KPN zijn concurrenten inmiddels heeft aangeboden. Het totale bedrag dat werd vergoed, is acht miljoen euro.

Waarschuwing

De kortingsregeling waarvoor KPN wordt beboet, is de regeling Business Voice Internationaal in combinatie met Belzakelijk of Worldline XL. Voor een andere veelgebruikte kortingsregeling, Corporate Voice Nationaal, krijgt het telecombedrijf een waarschuwing.

Overigens verstrekt KPN op dit moment nog steeds bepaalde kortingen aan (potentiële) zakelijke klanten. "Maar we doen in elk geval niets dat niet aan de telecomwet voldoet", meldt Boitelle er snel bij.

Deel dit bericht

5 Reacties

Wimbar

KPN Blij. Nu de klanten nog! Die 1,5 miljoen moet ergens vandaan komen. Dus lekker blijven blunderen, saneren op de klantenservice en het komt dik in orde!"Per ongeluk" abonnementskosten blijven incasseren voor diensten die al afgesloten zijn en verder net doen of je achterlijk bent en nergens op reageren.Zie ook: http://kpnwanprestatie.wordpress.com/ Kortom, KPN is top!

KPN is Top

Wat ben jij een waardeloze zak tabak. Ik ben tevreden over KPN en de hulp die ze bieden.Hoeveel procent is het overdreven????Ik heb ze ook wel eens nodig gehad en daarna ook een monteur en alles was binnen notime opgelost.Die monteurs hebben echt verstand van zaken.Vanuit hier een duimpje naar de KPN, ze zijn goed op weg met hun diensten. (mocht je echt probs willen hebben ga dan maar naar ziggo of zo, dan kom je op hangende pootjes terug).De groeten van een erg tevreden klant.

Wimbar

Ik ben volgens u een waardeloze zak tabak? Waar haalt u deze wijsheid vandaan? Verder allemaal reuzefijn dat u dik tevreden bent.De groeten namens een ontevreden klant. p.s. hier staan een paar verhalen van nog meer waardeloze zakken tabak. http://kpnwanprestatie.wordpress.com/klachten-kpn/

KopPijN

Wimbar heeft absoluut gelijk!!Wie in deze tijden nog blij kan zijn met zo'n waardeloos bedrijf als kpn is zelf slap tabak!

Stef

KPN is Top werkt zeker als monteur bij KPN ?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond