Deel dit artikel
-

KPN start met voip voor consumenten

KPN start met internetbellen voor consumenten. Het lanceerde vandaag het pakket InternetPlusBellen, voor internetten en voip tegen een vast bedrag per maand. Bij het laatste spreekt KPN alleen over bellen naar vaste nummers. Een groep klanten gaat InternetPlusBellen nu eerst testen.

KPN biedt al langer voice over ip (voip) aan op de zakelijke markt, een introductie voor consumenten werd al langer verwacht. De grote concurrenten voor het telecombedrijf – de kabelmaatschappijen – zijn al langer actief met combinaties van internetten en bellen via internet. KPN ziet de combinatie van spraak, data en televisie via IP (triple play) als een belangrijk onderdeel van zijn strategie.

Eerst wordt gestart met een selecte groep klanten, zo meldt het bedrijf. Deze mensen worden ‘op basis van klantprofielen’ benaderd. Er komen vier varianten voor InternetPlusBellen (’Go’, ’Lite’, ’Basic’ en ’Extra’), abonnementen starten vanaf 34,95 euro per maand. De pakketprijs van InternetPlusBellen is lager dan de gezamenlijke kosten voor een telefonie- en internetabonnement, aldus KPN. Dat neemt niet weg dat UPC pakketten aanbiedt voor bellen en internetten vanaf 24,95 euro.

In het weekeinde en ’s nachts bellen InternetPlusBellen-abonnees kosteloos en onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers in Nederland. Voor 2,50 euro per maand extra geldt dit ook voor ’s avonds na 19.00 uur en voor 10 euro extra per maand bellen gebruikers altijd onbeperkt en kosteloos naar alle vaste telefoonnummers in Nederland.

Het pakket van InternetPlusBellen bevat als modem een ‘Experia Box’, die bij een bestaande telefoonaansluiting wordt geplaatst. Draadloos internetten is hiermee mogelijk. InternetPlusBellen-abonnees kunnen gebruik blijven maken van hun huidige telefoonnummer en het bestaande toestel. Ook videotelefoons en wifi-telefoons werken in combinatie met de ‘Experia Box’.

Later dit jaar komt KPN ook voor de internetaanbieders Xs4all, HetNet en Planet met een voip-aanbod, zo meldt het.

Deel dit bericht

1 Reactie

Dennis Breg

Graag zou ik informatie ontvangen van gebruikers met een Apple i.c.m. InternetPlusBellen ? De KPN heloppdesk heeft mij tot dusver niet kunnen helpen. Heeft iemand ervaring met de wireless aansluiting? Alvast bedankt,Dennis

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond