Deel dit artikel
-

KPN Telecommerce concentreert games-activiteiten

De online gaming site Mplayer-Europe is met ingang van afgelopen vrijdag gestopt met haar activiteiten. Het is de bedoeling dat er in de toekomst een nieuw "cross-mediaal gaming platform" voor in de plaats komt, met "diensten die zowel on- als offline beschikbaar zijn". Het nieuwe platform gaat ontwikkeld worden in samenwerking met uitgever van gamesbladen Promotime Publications. Daartoe worden 3rd Elevation, het bedrijf achter Mplayer-Europe, en Promotime samengevoegd. Beide zijn ondernemingen van KPN Telecommerce.

Mplayer-Europe startte de online gaming site in september 2000 en had in maart 2001 al 100.000 inschrijvingen, waarvan 9.000 actieve gebruikers, zo liet 3rd Elevation, het bedrijf achter Mplayer-Europe, in april nog weten. 3rd Elevation is inmiddels een honderd procent dochteronderneming van KPN Telecommerce, dat een meerderheidsbelang heeft in gamesbladenuitgever Promotime Publications. De complete Amsterdamse vestiging van 3rd Elevation zal ondergebracht worden bij de Promotime vestiging in Haarlem.

Is het niet wat vreemd om de site te sluiten nog voordat er een nieuwe is gemaakt? Michel Hueber, woordvoerder van KPN Telecommerce zegt dat er "grote technische problemen" waren met het Mplayer platform. "Die problemen oplossen zou veel tijd en middelen kosten, wat we niet zinvol achten omdat het een kwestie van weken is voordat de nieuwe site online gaat." De technische problemen waren volgens Hueber van dien aard dat er zelfs geen inkomsten meer mogelijk waren tot die problemen zouden zijn opgelost.

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "een cross mediaal gaming platform dat zowel on- als offline beschikbaar is? Hueber: "Als KPN Telecommerce zijn we bezig met het kiezen en exploiteren van een aantal thema's. Zo hebben we onder meer gekozen voor sport, reizen, financieel, huis en tuin. In dit geval gaat het om het thema 'games', dat we gaan ontsluiten via verschillende media: internet, papieren tijdschrijft, cd-rom."

Betekent dit dat KPN Telecommerce met het oog op de andere thema's, van plan is nog meer bladen over te nemen? Hueber: "Ik sluit niet uit dat er tijdschriften of televisie aan deze thema's gekoppeld gaan worden, maar dan moet je vooral denken aan commerciële overeenkomsten. Overnames zijn voorlopig niet aan de orde."

Heeft de sluiting van de huidige site nog personeelswisselingen of ontslagen tot gevolg? Hueber zegt dat er geen gedwongen ontslagen zijn geweest, maar wel "vrijwillige bedrijfsverlatingen." En wat 3rd Elevation CEO Annette Ottolini betreft: "Zij zal wel bij de nieuwe combinatie betrokken blijven maar niet als CEO. De leiding komt in handen van de huidige directie van Promotime, vader en zoon Chris en Jeroen de Vries."

Deel dit bericht

1 Reacties

Punisher

Hmmmmm…"vrijwillige bedrijfsverlatingen"… noemen ze dat tegenwoordig zo bij KPN/Promotime!? Wat een onzin allemaal. Als ze binnen KPN/Promotime nu al met liegen beginnen laat staan hoe het zit met al hun uit de lucht gegrepen plannen. Ik weet toevallig uit zeer betrouwbare bronnen dat er wel degelijk gedwongen ontslagen zijn gevallen bij 3rd Elevation en dat zijn er zeker geen twee, maar dan praten we over zeer veel mensen. In ieder geval wens ik alle (ex)werknemers van 3rd Elevation heel veel succes in de toekomst. En wat Jeroen de Vries betreft… als jij een echte vent zou zijn dan zou je eens de waarheid vertellen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond