Deel dit artikel
-

Kruidvat, Blokker en Bax Music op Emerce Retail

Met 4,2 miljoen klanten, webshops in acht verschillende landen en meer dan 60.000 producten in het portfolio, is Bax Music uitgegroeid tot een begrip in de muziekwereld. Bax Music verzendt per jaar ongeveer 1,3 miljoen pakketten en heeft een jaaromzet van 155 miljoen euro. Oprichter Jochanan Bax komt 14 april naar Emerce Retail in Maarssen om de praten over omnichannel en de wisselwerking tussen fysieke retail en online retail.

Emerce Retail kon in 2020 op de valreep nog worden georganiseerd in Maarssen voor de eerste lockdown, en wordt het tweede live-evenement dit jaar na Emerce Recruitment.

We gaan zeker terugblikken op twee jaar corona, onder meer met Danny van den Burg van GfK. Je hoort de jongste marktcijfers.

De manier waarop consumenten betalen is door de pandemie in een stroomversnelling gekomen. We betalen meer dan ooit contactloos, shoppen in toenemende mate online en gebruiken minder cash. Jan-Willem van der Schoot, Country Manager van Mastercard Nederland, uit hoe betaaltrends als Click to Pay, de digitale betaalpas en Debit Mastercard de groei van (online) retail verder zullen versnellen.

Met haar gloednieuwe omnichannel formule wil Ochama de retailmarkt interessant maken voor de Nederlandse consument. Met futuristische robots, een gestroomlijnde op gemak gerichte ervaring met het beste van online en offline, en de combinatie van een breed assortiment in food- en non-food. Wat is ervoor nodig om een fonkelnieuw concept te bedenken en waarom zijn Pickup Shops de toekomst van retail?

Blokker is zich aan het ontwikkelen tot een relevante omnichannel speler in het retaillandschap. Op basis van de lessen uit het verleden werd het bedrijf opnieuw opgebouwd vanuit de visie dat web en winkel een ijzersterke combinatie vormen. Het gemak van web en de service van de winkel zijn de pijlers onder het vernieuwde Blokker. Je hoort het van Martin van Velzen.

Hoe groeit Kruidvat in de Benelux zowel online en offline. Welke strategie, organisatie en middelen zitten daarachter? Wat zijn de grootste uitdagingen? Een presentatie van Roland van den Berg, voorheen chef eCommerce bij Jumbo Supermarkten.

Marc Vorstermans is bij Philips Domestic Appliances verantwoordelijk geweest voor de lancering van Philips op Amazon NL en vertelt over zijn ervaringen.

A Beautiful Story bestaat 15 jaar en is gespecialiseerd in het maken van handgemaakte en fairtrade sieraden. Alle sieraden worden gemaakt aan de andere kant van de wereld door vakmensen die erbij horen. Deze zogenoemde lucky jobs hebben ook een concrete betekenis: inkomen, eten op tafel, kinderen naar school en zelfstandigheid.

Emerce Retail vindt 14 april plaats in InnStyle in Maarssen. Kaarten kun je hier bestellen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond