Deel dit artikel
-

L’Oréal Paris: online refundcampagne

L'Oréal Paris heeft samen met Clockwork en Hokra Marketing services een online refundactie ontwikkeld waarbij de consument via internet korting krijgt op een product dat men in de winkel heeft gekocht.

Volgens L’Oréal Paris werkt de campagne eenvoudig: de consument identificeert zich met een unieke code op de actiesite, vult de gevraagde gegevens in, waaronder een bank- of girorekening en binnen 4 dagen heeft de consument het kortingsbedrag op zijn of haar rekening staan.

De internet refund campagne is ontwikkeld voor de studio line sprays en gelsprays van L’Oréal Paris. Nieuw aan de campagne is volgens L’Oréal Paris dat voor het eerst via internet een geldbedrag kan worden teruggevorderd door een unieke code op de verpakking.

Het online afhandelen van refundacties heeft volgens L’Oréal Paris als voordeel dat de consument zeer snel het kortingsbedrag ontvangt, de marketeer realtime inzicht krijgt in de resultaten, het traffic genereert naar de website en dat er ook nog eens een database wordt opgebouwd. Bovendien werkt het kostenbesparend, doordat traditioneel postverkeer voorkomen wordt en de data-entry door de consument zelf wordt gedaan. Daarnaast heeft de marketeer eindelijk inzicht in wie het product koopt voor eventueel nader onderzoek.

Clockwork heeft de campagne samen met L’Oréal bedacht. Volgens Vivian Opsteegh van Clockwork hebben L’Oréal Paris en Clockwork samen gekeken welk concept het meest geschikt zou zijn voor een campagne op het gebied van 'customer loyalty'. Daar kwam uiteindelijk de refundcampagne uit met als uitgangspunt de verpakking.

“L’Oréal Paris heeft de gewoonte om al zijn websites zelf te maken en hosten. Wij hebben eigenlijk alleen advies gegeven over de invulling van de campagne,” aldus Vivian Opsteegh van Clockwork. Officieel zou de campagne lopen tot 15 augustus 2004 maar waarschijnlijk wordt de actieperiode verlengd.

Deel dit bericht

4 Reacties

Richard Boogert

Volgens mij had Clockwork ook de site van loreal.nl moeten bouwen. Die ziet er niet uit.

Link

op welke url is de actie te vinden.

marijn

het gaat ook niet om de site http://www.loreal.nl, de actie is te vinden op http://www.lorealparis.nl

Rob Potgiesser

Het is onjuist dat dit voor het eerst is dat geld via internet kan worden teruggevraagd. Hardrock Café (Parijs) hanteert een variant hierop al langer. Op de kassabon staat een unieke code. Daarmee wordt toegang verkregen tot een enquete op de website. Door de enquete in te vullen krijg je $5 op je rekening gestort.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond