Lost Boys: overname in België

Lost Boys (LB Icon) heeft het Belgische Digital Age Design (DAD) overgenomen van Belgacom. Het bedrijf heeft 63 medewerkers op de loonlijst staan en een omzet van 7,2 miljoen euro. Volgens Lost Boys is DAD de marktleider in digitale marketing en technologie in België.
DAD werd in 1995 door Benoit Lips opgericht. DAD wordt verkocht door Belgacom, dat sinds 1997 met een belang van 85 procent grootaandeelhouder van DAD was. De overname van DAD zal met contanten en met aandelen betaald worden.
Voor Belgacom was DAD niet langer een kernactiviteit. Als onderdeel van LB Icon heeft DAD een sterker en meer gericht platform om op landelijk en pan-Europees niveau te kunnen concurreren, aldus Lost Boys. Dit biedt meer kansen en mogelijkheden voor zowel bestaande als nieuwe DAD-klanten, alsook voor het management en de medewerkers van DAD.
Robert Pickering, de baas van LB Icon zegt blij te zijn met de overname: “Samen met onze andere Belgische dochteronderneming, Winsome, die in maart 2004 door ons is overgenomen, zijn we nu de grootste speler op de Belgische markt voor digitale marketing en technologie. Daarnaast is DAD een uitstekende aanvulling op onze andere activiteiten, met name in Nederland.”
En niet alleen Lost Boys is op overnamepad. Ook het Duitse Adlink, dat actief is op het gebied van online marketing en daarin Europees marktleider is, heeft toegeslagen door de Duitse bedrijven Affilinet en Sedo over te nemen. De beide bedrijven hebben een gecombineerde omzet van bijna 30 miljoen euro.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Peter
Dat begint er erg goed uit te zien bij Lost Boys. Zag ook dat ze ondertussen eindelijk gewoon netto winst maken en organisch weer groeien. Leuk om te zien dat ze uit het dal gekropen zijn en bij de weinige overlevers horen!