Deel dit artikel
-

MacIntosh Retail houdt vast aan “Click & Mortar”

Ondanks de gestegen kwartaalcijfers, blijven de e-commerce activiteiten van de MacIntosh Retail Group op een laag pitje. De omzet van haar webwinkels Piet Klerkx , Belcompany , Manfield en Halfords komt op slechts enkele tonnen per jaar, maar dat is niet erg, vindt Fer van der Plas, verantwoordelijke voor de e-commerce-sector van MacIntosh. "De sites leveren heel veel klanten in de winkels op."

De omzet van Macintosh Retail Group nam in vergelijking tot het eerste halfjaar van vorig jaar toe met 51,3 miljoen euro tot 406,9 miljoen euro. Een goed resultaat, maar vrijwel de gehele omzet komt nog steeds uit de offline activiteiten van de Groep. "De online omzet is inderdaad nog zeer beperkt", zegt Van der Plas. Bij elkaar opgeteld komt dat op enkele tonnen, maar "dat is totaal onbelangrijk", zegt hij. Volgens de strategie van MacIntosh doen de winkels het zelfs zeer goed. Ook andere winkels krijgen binnenkort eenzelfde soort site.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!