Deel dit artikel
-

Miljoen nieuwe klanten ING Direct

ING Direct, de internetbank waarmee ING in acht landen actief is, blijft stevig doorgroeien. Er kwamen een miljoen nieuwe klanten bij in het eerste kwartaal en de winst voor belastingen (inclusief ING Card) steeg van 78 miljoen euro naar 127 miljoen euro. In Australië en Canada liep de winst echter terug.

ING Direct begon in 1993 en is inmiddels actief in acht landen (Canada, Spanje, Australië, de Verenigde Staten, Duitsland, Spanje, Italië en het Verenigd Koninkrijk). Met name de spaarrekening met een hoge rente maakte de nieuwkomer aantrekkelijk op deze markten, inmiddels is ING Direct ook actief met hypotheken.

Het aantal klanten groeide in het eerste kwartaal met een miljoen naar 12,4 miljoen. In vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar telt ING Direct 3,1 miljoen meer klanten. Duitsland, waar ING Direct twee concurrenten kocht, heeft de meeste klanten (4,8 miljoen), gevolgd door de vestiging in de Verenigde Staten (2,5).

In zeven van deze landen noteert de bank winst, alleen in het Verenigd Konkinkrijk wordt nog verlies geleden. De winst voor belastingen steeg met ruim 62 procent, maar in twee markten liep de winst juist terug. In Australië werd 11,8 procent minder winst behaald dan vorig jaar, in Canada 6,7 procent.

ING zegt in de cijfers voor het eerste kwartaal (pdf) dat de goede prestaties te dank zijn aan ’de voortgaande groei van het aantal klanten en een stijging van de omzet bij zowel nieuwe als oude klanten’. “Canada, Spanje, Australië, de VS en Duitsland presteren reeds boven de ING-norm voor het naar risico gewogen rendement op kapitaal”, aldus de bank.

ING Direct won recent ook een Webby Award, ook wel 'de Oscar van internet' genoemd. ING Direct kreeg de publieksprijs binnen de categorie bankieren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond