Deel dit artikel
-

Miljoenenomzet met een product per dag

Een totaalaanbod van één product per dag. Dat is wat webwinkel iBood zijn klanten biedt. Valt daar geld mee te verdienen? Ja, zeggen oprichters Joran Prinssen en Dennis Sanders van de online winkel die sinds vorig jaar oktober online is. In de eerste twee maanden van dit jaar haalde iBood een omzet van 1,1 miljoen euro. Voor het hele jaar 2006 verwacht de webwinkel een omzet van tussen de 6,5 en 8 miljoen euro.

Elke dag biedt iBood, dat staat voor internet’s Best Online Offer Daily, één product in een beperkte hoeveelheid aan. De verkoop start om middernacht en duurt 24 uur, tenzij het product eerder is uitverkocht. iBood is onderdeel van het Amsterdamse Silver Ocean B.V., een bedrijf dat zo’n 3,5 jaar gelden werd opgericht door Joran Prinssen (27) en Dennis Sanders (25). Silver Ocean lanceerde eerder de site Xbeam.nl

“Gemiddeld verkopen we dagelijks zo’n 300 artikelen,” vertelt Prinssen. Hij rekent voor dat dat neerkomt op meer dan 100.000 pakketjes per jaar. De meeste aanbiedingen kosten de koper tussen de 40 en 60 euro. Prinssen verwacht dit jaar flink te groeien, en rekent op een minimale jaaromzet van 6,5 miljoen euro.

Electronica, gadgets en huishoudelijke apparaten. Dat zijn volgens Prinssen en Sanders het soort producten dat op iBood wordt aangeboden. De winkel is opgezet voor 19 landen. Op dit moment komt het grootste percentage van de omzet nog uit de Nederlandse en Belgische markt, maar de oprichters merken dat de andere Europese landen een steeds groter aandeel van de omzet voor hun rekening nemen.

Ongeveer zestig procent van de kopers op iBood is man, vertelt Sanders. Een groot deel van de kopers zit volgens hem in de doelgroep 18- tot 40-jarigen. Het ‘werven’ van klanten gebeurt onder meer via nieuwsbrieven, affiliateprogramma’s en samenwerkingen met andere sites. Sites waarmee iBood samenwerkt hebben over het algemeen een doelgroep die affiniteit heeft met de producten van de winkel.

Om de kostprijs van producten laag te houden, kopen Sanders en Prinssen, die ondertussen 18 medewerkers in dienst hebben, op drie manieren in. Prinssen: “We kopen zogenaamde uitgefaseerde producten in (producten die fabrikanten uit de reguliere verkoop hebben gehaald, red.), sluiten expliciete deals met fabrikanten en fungeren als een marketingplatform.”
Prinssen legt uit wat hij bedoelt met die laatste manier van inkopen: “Een fabrikant staat 24 uur prominent met zijn product op onze site. We hebben afspraken met fabrikanten die ons betalen om op die manier hun product te tonen.” Het vaste bedrag dat een fabrikant voor zo’n ‘plaatsing’ betaalt is 4000 euro. De inkoopprijs van de producten is gewoon voor rekening van iBood.

Deel dit bericht

59 Reacties

Jasper Houtman

Eerste alinea:In de eerste drie maanden van dit jaar was de omzet van iBood 1,6 miljoen euro. Dat lijkt me sterk, op 8 maart. 

Theo van Raamsdonk

Ik geloof er helemaal niets van. Het persbericht zal wellicht juist zijn, maar ik weet zeker dat er geen cent verdiend is de laatste maanden. Waarschijnlijk is de omzet van andere activiteiten meegenomen. Het concept is erg leuk, maar werkt alleen met veel traffic, en een bestaande retail organisatie. De overstockmarkt zit niet zo eenvoudig in elkaar als de heren denken. Snel aansluiten bij een bestaande club, of weer terug naar jullie oorspronkelijke handelsactiviteiten. Succes

Remco (redactie emerce)

@Jasper. Correcte constatering Jasper. iBood haalde in de eerste twee maanden van dit jaar een omzet van 1,1 miljoen euro en verwacht voor de eerste drie maanden van dit jaar een omzet van 1,6 miljoen euro.

Pieter

Maar wat is de winst van IBood? Verdient IBood ook op de verkoop van de producten of verdient Ibood "alleen" die 4000 euro per dag die de fabrikant moet betalen. Wat natuurlijk nog leuk is, want er zal waarschijnlijk maar een paar uurtjes werk per dag inzitten…

Hans

Ik geloof er ook niets van. Ik denk dat ze eerder overgenomen willen worden door woot.com

Kasper Katje

Theo, het concept wekt alleen wanneer er kopers zijn en die zijn er blijkbaar (ik heb hen zelf gepromoot als affiliate en al diverse sales gegenereerd) dus het werkt.

anne

Goh, merk ik enige jaloezie onder sommige heren? Gun die jongens hun succes gewoon!

Lorenzo

Nou nou Theo en Hans… jaloezie alom! Typisch de Nederlandse mentaliteit, afkraken ipv aanmoedigen. En Theo kom aub niet met uitspraken als; "De overstockmarkt zit niet zo eenvoudig in elkaar als de heren denken". Moet ik dat zien als onderbouwde kritiek? Of doe je gewoon alsof je intelligent bent en zelf ontzettend veel verstand hebt? Pfff… dat je dat uit zo'n nieuws artikeltje kunt opmaken zeg… Succes!Lorenzo

Theo

Ik gun ze zeker hun succes. Ik geloof alleen niet wat ze beweren. En ik denk hun accountant ook niet.

Henk

@Lorenzo: Typisch Nederlands om te denken dat hier alleen maar alles afgekraakt wordt en in het Buitenland niet.

William

Nu weet ik eindelijk wie het zijn die mij dagelijks ongevraagd meerdere mailtjes sturen. Had nooit van hen gehoord en kreeg plots vanaf ergens in oktober of november op mijn 4 persoonlijke e-mail adressen elke dag die mailtjes. Kostte me nogal wat moeite om ze voor al die 4 adressen te laten stoppen. Opvallend dat 2 van mijn e-mail adressen NOOIT gebruikt worden en toch ontving ik daar hun spam op. Pas na dreigement van juridische stappen werd ook mijn laatste e-mail adres spam vrij van deze mensen. Heel goed wat ze doen en alle succes, maar hun manier van benaderen vind ik niet prettig.

Mirjam

Ik citeer uit hun forum: ……ik heb met veel plezier de laatste week het forum gevolgd en ik heb het idee dat het een grote scam is: het aantal bekeken schiet met de minuut tienduizenden omhoog, terwijl er 1 berichtje wordt bijgeplaatst. Ja en dan hebben ze een leuke Ibood, dan is hij al om 12:05 uitverkocht, jaja, volgens mij zetten ze ze zelf lekker snel op uitverkocht, want ze kunnen die top aanbiedingen toch niet leveren.  Als ik het forum zo bekijk lijken de members toch wel erg veel inside information te hebben, het patroon is iedere keer hetzelfde, er is altijd een member die toevallig meer specificaties geeft en er is altijd een link naar een site waar hij toevallig net duurder is, maar die leveren de aanbieding wel!  Nice Ibood, nope, nice Ifraud.  Afz. xxxxxxx Dit was mij ook namelijk opgevallen!Mirjam

Bas van den Beld - NetTraject

Als het principe werkt is het natuurlijk een geniaal idee. Het is wel weer zo'n typisch voorbeeld van 'hoe kom je erop en waarom ben ik er zelf niet opgekomen'. Ik heb geen idee of de cijfers waar zijn, daar ga ik dan maar even van uit, even geloven in de goede trouw van de mensen :). Hebben de mensen die hier hun vraagtekens bij Ibood zetten overigens ooit zelf een bestelling geplaatst?

Dennis

Ik heb net een bestelling gedaan, en nu maar hopen dat hij binnen komt.Ik ken iemand met net zo'n site, het is wel overdreven wat ze aangeven, als een product niet loopt (maar dan ook echt niet) zetten ze hem snelgenoeg op "Uitverkocht" maar er wordt daarintegen wel goed op verdiend als het wel een goede aanbieding is! Dennis

Wimvdm

Ik kijk al een half jaar op iBOOD en heb diverse dingen bested en ik ben als Belg zéér tevreden over deze webwinkel! Ik snap sommige commentaren hier niet.. idd jaloezie denk ik! En er wordt niks op "Uitverkocht" gezet als die producten niet "Uitverkocht" zijn 😉 dat heeft mijn ervaring me wel geleerd. Ik zou zeggen probeer het een keer

Z

@wimvdmKan ik enkel bevestigen. Probeer het gewoon zelf of hang eens wat langer rond op het forum enz Greetz

Vla

En hiermee staat weer een product in de etalage: iBood.nl

Peter

itoko.nl is volgens mij precies het zelfde idee. Het ziet er anders uit, maar het idee is volgens mij hetzelfde. Leuke websites en ik kom op beide bijna elke dag.

David

In klantenservice zijn ze helaas niet sterk. Ik heb al meerdere dingen besteld en heb nu een garantieclaim.Duurt ontzettend lang voordat men antwoord op je mail, na 2 weken gevraagd waarom men niet antwoord. Blijken ze de leverancier niet te pakken te kunnen krijgen (zeggen ze dan niet even, ik maar wachten op een reply) Nu een maand later heb ik ze nog maar eens gemaild want ik blijf maar niets horen.Ook word je niet echt op de hoogte gehouden wanneer een product een langere levertijd dan 5 dagen heeft (aangegeven levertijd) In de forums lees ik wel meer klachten over de klantenservice.Ik wacht in iedergeval eerst tot dit garantieverhaal is afgehandeld voor ik ook nog maar eens weer iets koop daar. Ik hoop alleen niet dat ik met de andere aankopen van mij ook ooit problemen krijg, als ik overal namelijk zo achteraan moet, dan ga ik daar behoorlijk de (i)boot mee in.

Ferdinand Van Straten

Toch jammer dat "Peter" itoko zelf is. De reactie van J.M. Klein is dus spam! Domeinnaam itoko.nl (eerste domein) Status actief Registrant Klein Damsterdiep 32 a 9711 SL GRONINGEN Netherlands Domicilie N/A Gebonden aan ADR ja Administratief contact J.M. Klein +31 (0)513 XXXXXX postmaster@itoko.nl  (bron nic.nl)

JP

Leuk hoor maar..Ik heb een draadloos keyboard /muis combi van Medion (powered by Logitech) gekocht bij iBOOD.Blijkt achteraf niet te werken (PC reageert helemaal niet na aansluiten)Na bellen met Medion blijkt dat iBOOD geen officiele leverancier is van deze spullen. Dus ik mag het uitvechten met iBOOD.Laat deze nou absoluut superslecht zijn in service.Geen telefoonnummer, stuur maar een emailtje waar vervolgens niet op gereageerd word. Ik weet het beter: niet kopen bij iBOOD want een kat in de zak is altijd duur.

Frank_v_r

Al meerdere keren dingen bij besteld. Ik kijk iedere avond 24uur of er iets moois voorbij komt, en zo al enkele mooie dingen te pakken gehad.De slechte service ben ik niet van op de hoogte, en hoop ik ook nooit achter te komen. Want tot nu toe ben ik zeer tevreden over iBood.Ik zou zeggen: Ga zo door!

jan ter beek

Ibood, lijkt een leuk bedrijf maar lever niets aan ze want je kan maanden op je geld wachten. Ik heb nog steeds niets ontvangen qua betaling na levering

Haas

Volgens mij zijn hier best wel veel haters op het forumpje, Ik hoor alleen maar commentaar en weinig positiefs. Volgens mij zijn de gene die hier alleen maar kommentaar geven van die pipo`s die alleen maar achter hun pc zitten geen geld verdienen en alles afkraken voor de fun. IBOOT doet het goed vind ik zelf persoonlijk heb meerdere malen besteld en heb alles netjes binnen gekregen. Kijk eens goed naar de algemene voorwaarden dan kom je er wel uit geloof ik anders moet je een bril kopen. Zeiken maar niet kopen beetje krom he. gr. Mr. Haas die wel besteld

Erik

Ja, ik vind t wel een leuk concept, omdat de prijzen veelal lager zijn dan elders. Maar alleen electronica is beetje dun voor mij. Kijk ook regelmatig bij Coolsch (.nl), zijn breder met wijnen, kinderspullen, damesspullen en nog iets …

van son ludo

ik heb sinds enige tijd zeer slechte ervaringen met i-bood omtrent een terugstorting van een gekocht product (keyboard)dat ik na een mailtje van hunnentwege kostenloos mocht annuleren omdat het een qwerty layout had. Ok wacht nu reeds 1,5 maand op het geld maar steeds blijkt er iets anders aan de hand te zijn .bv de ABN Amro zou een aantal verkeerde transactie's hebben uitgevoerd enzv.Eenn goede raad is nochtans niet duur .. i-bood blijkt een onbetrouwbare internethandel te hebben wegens hun lamlendige service naar de klanten toe deze blijven na wat opzoekwerk herhaaldelijk in de kou te blijven staan. Dus is mijn vertrouwen in deze formule totaal verloren en zal er ook niks meer kopen .. een ezel stoot zich tenslotte geen 2 keer aan dezelfde steen.

Sander

Voor een overzicht van al dit soort 1-dags websites kan je kijken op http://www.webkoop.nl

Jeroen

Ook ik ben niet bijster onder de indruk van de algehele performance van Ibood. Klantenservice reageert niet of ontzettend traag. En dan ook nog met de verkeerde informatie.En dan die omzet: 1,1 miljoen in 2 maanden. Droom lekker verder !Overigens : omzet zegt me helemaal niets ! Wat is de marge die er uiteindelijk overblijft?

ludo van son

Na 3 maand heb ik nog steeds geen terugstorting ontvangen van Iboodze reageren dus ook niet op mails, dus teneinde raad mijn klacht maar doorgestuurd naar Ombudsdienst ISOC die de dag erop een mail hebben gestuurd naar Ibood. Indien deze nog niet reageert wordt de klacht gedeponeerd bij de cel Controle en Bemiddeling van het ministerie van Economische Zaken. voor meer info http://www.isoc.be/

Maarten

Haas donderdag 28 december 2006 (11:14)  Volgens mij zijn hier best wel veel haters op het forumpje, Ik hoor alleen maar commentaar en weinig positiefs. Volgens mij zijn de gene die hier alleen maar kommentaar geven van die pipo`s die alleen maar achter hun pc zitten geen geld verdienen en alles afkraken voor de fun. IBOOT doet het goed vind ik zelf persoonlijk heb meerdere malen besteld en heb alles netjes binnen gekregen. Kijk eens goed naar de algemene voorwaarden dan kom je er wel uit geloof ik anders moet je een bril kopen. Zeiken maar niet kopen beetje krom he. gr. Mr. Haas die wel besteld  Mr Haas,  Weet je waarom er veel "haters" op dit forum zitten?? Omdat iedereen zn ei kwijt moet en dat niet bij Ibood kan doen! Als je een email naar ze stuurt, word je niet geholpen. Zet een bericht op hun site over hun slechte service, wordt het verwijderd… (DAAR hebben ze wel tijd voor!!) Ik heb er zelf ervaring mee en ik heb ook regelmatig wat gekocht daar! Mvg, Maarten

Leslie

Ook ik mag me rekenen tot n van de (vele ?) gedupeerden. Op 24/01/2007 een harddisk besteld. Teruggestuurd omdat het ding defect was. Regelmatig e-mails gestuurd met vraag naar stand van zaken. De laatste keer dreigde ik met test-aankoop; 1 dag erna volgende reactie: "Ons intern netwerk lag plat, uw schijf is binnen en wij sturen ze vandaag nog op". I ntussen 6 weken en enkele onbeantwoorde e-mails verder nog steeds geen schijf.  Mensen die het hoog op hebben over Ibood hebben duidelijk nog geen enkele retourzending moeten doen, want het is blijkbaar daar dat het schoentje wringt. Verkopen kunnen ze idd ; maar service is onbestaande. Intussen zal ik nog maar wat afwachten en misschien hopen dat de believers ook eens een defect stuk mogen ontvangen van IBOOD. In ieder geval wens ik hun alsnog het beste, alhoewel dit niet veel zal uithalen.

Maarten

Een miljoenenomzet kan ik begrijpen als ze je geld niet teruggeven of pas na maanden (dik rente vangen dus!) na een retourzending… Ben nu een maand verder en nog niks gehoord over mn retourzending!! Ibood is passe voor mij! Dan maar iets meer betalen MET GOEDE SERVICE!!!

Mike

Eerlijk heb ik nog nooit problemen gehad met Ibood. Mooie aanbiedingen, heb ondertussen al voor 100e euro's besteld. Nog NOOIT problemen gehad, maar natuurlijk dit gaat over mij, ik denk dat er in ieder bedrijf wel probelemen voorvallen! Mike

Pino

Ik lees hier meerdere malen hetzelfde handschrift onder verschillende namen, dat is te duidelijk heren ibooders! Die ibooders zijn echt wel fout! moet je eens lezen op het web zeg! Wat een ellende veroorzaken die klungels en dan nog een beetje mooi weer spelen over de omzetten enzo. Als je alles zo goed voor elkaar hebt waarom regel je dan je service niet gewoon beter zodat niemand er iets over te zeggen heeft ipv te gaan azijn pissen. Mensen met kritiek willen graag een antwoord en als jullie geoliede machine die antwoorden niet kan leveren gaan "jullie" klanten hun gram ergens anders halen en terecht ook dat is het mooie van een democratie. Dit in tegenstelling tot jullie forum waar jullie die berichtgeving direct tracteren op bannetjes en wegjorissen!

Pinobigbird

@Pino: wat bedoel je met:"Ik lees hier meerdere malen hetzelfde handschrift onder verschillende namen, dat is te duidelijk heren ibooders!"?

Pino

@Pinobigbird: Hoezo?

Bart

Ik kijk altijd op webwinkelacties.nl. Veel beter om bij een betrouwbare winkel te kopen en op deze site zie je de aanbiedingen van de meeste normale webwinkels online.

Mike

@Bart: Dus Ibood is betrouwbare winkel? Waar baseer je dat op?

bart

@mike ook ibood is betrouwbaar. netzoals dagactie.nl & 1dayfly

aski

Ik kijk sinds kort op http://www.goedkopeaanbieding.nl voor een overzicht van dagaaanbiedingen. Er staan ook aanbiedingen van andere webwinkels op en test resultaten.

Frank

@ Aski Spammert! Domeinnaam goedkopeaanbieding.nl Status actief Houder KUA000008-MIJNWKu AsingPleiadenstraat XXX2024TS HAARLEMNetherlands Administratieve contactpersoon KUX000015-MIJNWAsing Ku+31 (0)235267XXXmailaski@gmail.com Deelnemer MijnInternetOplossingHelmondstraat 191324WN ALMERENetherlands Technische contactpersonen ZIM000630-MIJNWR.A.E.J. Zimmerman+31 (0)493311XXXsupport@laannegen.nl Domeinnaamservers ns1.bedrijvenhost.nl 89.250.176.56 ns2.bedrijvenhost.nl 89.250.176.5 Datum registratie 28-03-2006 Datum laatste wijziging 04-03-2008 Administratie door NL Domain Registry

gert jan

als ik het zo lees zitten een hoop spammers en concurrenten hier elkaar op te naaien. Ik heb nog nooit gekocht bij ibood maar vind dat ze wel aantrekkelijke prijzen hebben. Ga liever in de winkel kijken en daar met een a4 printje wat van de prijs af halen ;-). Lang leve de laagste prijsgarantie!

menke

Ze zetten er wel niet bij dat hun klantenservice op niets trekt, dat je geen antwoord op je mails terug krijgt, dat hun telefoonnummer niet meer werkt, en dat ze mensen die al maanden geleden hun product betaald hebben, ze zo maar in de zeik zetten. SCHANDALIG SLECHT BEZIG

Artliner

Ik heb heel slechte ervaringen met IBOOD.Ik heb sinds 4 juni 2008 een Logitech harmony besteld en de volgende ochtend betaald, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Alsook geen enkele terugbetaling gekregen.Ik heb alles nagekeken.Zowel rekeningnummer als mededeling zijn 100% correct en de betaaltermijn werd volledig gerespecteerd. Ik heb ibod gebeld/gefaxed/gemaild. Alles blijft dode letter. Ik heb nu een klacht ingediend op http://www.internetsociety.be/safeinternet/  en ook een klacht op  http://economie.fgov.be/protection_consumer/complaints/complaints_nl_001.htm  En wacht nu af. Misschien moeten jullie daar ook een klacht op indienen?

Aart

Weet niet waar iedereen last van heeft. Ik heb er 3 keer iets besteld, niks mis gegaan.

eric

al 4 maal iets besteld…. 2 maal okay geleverd… 2 maal niets geleverd, wel betaald… hoor niets van ze. waardeloze service. weg blijven iedereen. zakkenvullers.

Eric

de klantenservice heeft mijn vragen toch opgepakt en excuses aangeboden… nou ik zal ze het voordeel van de twijfel maar gunnen dan…

andres

het groeit ze boven het hoofd, ze nemen teveel bestellingen aan en aan de klanten die niets krijgen schrijven ze dat hun product tijdens transport beschadigd is. Kijk op hun forums, het regent van de klachten (oa sony bravia) Overigens wordt er ook veel van het forum verwijderd of worden mensen geblokkeerd

Peter

Koop al jaren bij ibood, in het begin was de service niet optimaal maar dat is nu zeker verleden tijd. Een baby wordt ook ooit volwassen zeg ik maar. Zo is het ook met een winkel die hard groeit. Ik vergeef het ze en mij hebben ze nooit in de steek gelaten met de service. laten we trots zijn dat Nederlandse ondernemers opboksen tegen Pixmania (frans) en redcoon (spaans). Hup holland Hup!

mananddog

Verschrikkelijke service! of zeg maar gerustr geen service!Probeer al een week iedere dag contact met ze te krijgen over het terugsturen van een bij aankomst defecte LG televisie van 750 euro. Ik wil van de koop af (dat kan binnen 7 dagen) want anders moet ik met een gloednieuwe tv het reperatie traject in dat kan maanden duren en heb ik echt geen zin in, en het slaat ook nergens op. Maar contact krijgen met ibood is moeilijk telefoon nemen ze niet op en mails beantwoorden ze gewoonweg niet! IBOOD zijn mensen die de wet met een korreltje zout nemen!

Hans

Fantastische zaak inmiddels. Vaak dingen besteld en altijd over levertijden geinformeerd. Het kan zijn dat de bestelde producten niet op voorraad zijn en pas 2 weken later verstuurd worden. Maar verder een hele goede ontwikkeling doorgaan.

Silverstar

Zelf ook recent gedupeerde van Ibood in de Mede8er MED500X-kwestie. Ze hebben de klant de verkeerde productinfo voorgehouden, en dus hebben we feitelijk teveel betaald voor wat we hebben gekregen. We zijn een maand verder, en nog is er geen oplossing gevonden! De forum-moderators en de klantenservice onthouden zich van elk kritiek en medewerken.
Dit alles zet mij wel aan het denken over de werkwijze van Ibood.

Ik lees hier dat mensen veel zaniken over het geklaag óver Ibood, maar het valt me wel op dat die mensen altijd zeggen met plezier en succes hun producten hebben gekocht en nooit klachten hebben…

PRECIES! (ver-)Kopen gaat prima. Maar wacht maar tot je eens een keer service nodig hebt…. Dan ben je bij Ibood aan het verkeerde adres!!

patje

Ik ben nu ook de dupe, 20/06 de Viewpad7 besteld …geleverd 4 juli. 5 juli doet het ding niets meer! Aangemeld bij IBOOD als een DOA ( dead on arrival) ze raden me aan om direct met de servicepartner van Viewsonic contact op te nemen … Daar (in duitsland) krijg ik in gebrekkig nederlands te horen dat aankoopdatum 20/06 is dus geen DOA want is al meer dan 15 dagen …. vragen een “leverschijn” , doch op de Ibood leverbon staat GEEN afleverdatum bij! Inmiddels al 10 mails verder en wacht op antwoord van klantendienst IBOOD Anders straks bellen met Silver Ocean

Tahir

Ik heb in juni een beeldscherm (Philips) besteld. Dit beeldscherm was wat groot ten opzichte mijn computertafel. Een dag later heb ik deze bestelling teruggezonden (in originele verpaking en absluut niet gebruikt en niet beschadigd). Op site van tntpost wel te zien dat het pakket op 4 juli binnen was. Tot op heden heb ik geen enkele bericht over deze verzending gekregen en het betaalde bedrag ook niet. Ik heb meer dan drie contactformulier ingevuld. Steeds krijg ik dezelfde antwoord: de zending is niet bekend!

Geert Wolters

Hallo
ik heb 1 aug een panasonic camera besteld
mag ik vragen wanneer die geleverd wordt
mvg Geert Wolters

Mark

Ik wil IBood aanbevelen bij een ieder! Koop geregeld producten en alle genoemde klachten kan ik me niet in vinden. Wordt het later geleverd dan in de advertentie aangegeven sturen ze netjes een mailtje.

Zijn er geen klachten over V&D, Bijenkorf en Albert Heijn?? Bij alle grote bedrijven kan wel eens iets fout gaan, maar het gaat erom om ze er van leren en het hierna beter doen!

mulder

wij hebben diverse keren producten besteld en betaald waaronder een monitor. Laatstgenoemde werd defect geleverd.
Het heeft precies twee en een halve maand geduurd voordat wij ons geld terugkregen. Een heel scala aan smoezen gehoord. Zelfs dat ze verhuisd zouden zijn. Wij hebben heel veel moeite moeten doen om het geld terug te krijgen, veel emails gestuurd waar geen reactie op kwam, ook op hun eigen side zelf emails naar ze gestuurd, vele malen naar Ibood gebeld. Een heel tijdrovende zaak voordat ze alleen al erkennen dat ze het geld moeten terugbetalen.
Ronduit een zeer slechte service!!!

Erik

Ben toch benieuwd naar de reacties uit 2006 die stelden dat dit concept niet zou werken (bijv. geen onderdeel retail organisatie, etc). We zijn inmiddels toch bijna 8 jaar verder en iBood is er nog steeds.

Grappig 🙂

Xavier

@Erik
Ja, en hoe!

Slechts mijn derde bestelling bij hun en ze kunnen al niet meer leveren.
Eerste bestelling verliep vlekkeloos. Tweede bestelling had al vertraging; maar toch aangekomen…iets later dan verwacht.

Derde bestelling en ik wacht er ondertussen al twee maanden op!!
Geen enkele communicatie van iBood zelf. Ik moest steeds CS contacteren om te vragen hoe ver mijn bestelling staat. Hun laatste mail heb ik dan wel weer gekregen maar voor heen niets, nada, noppes! En ze zaten niet in de spam-folder, nee.
Blijkt dat hun leverancier nu plots failliet is en dat ze een andere gevonden hebben. Benieuwd hoe lang dit spelletje nu weer zal duren.

Hun productfora staan trouwens vol met klachten m.b.t. slechte service en niet nakomen van verzenddatums.
Misschien nemen ze teveel hooi op hun vork? Geef mij liever 1 product per dag die daadwerkelijk op tijd geleverd kan worden dan 5 deals die niet (of met enorme vertraging) geleverd worden.

Mijn derde maar ook laatste bestelling bij iBood (of mag ik het nu iFail beginnen noemen?). Ik wacht nog af tot ik eindelijk mijn bestelling in huis zal hebben en dan is het ‘over and out’!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond