Deel dit artikel
-

Miljoenenverlies voor LB Icon constant

LB Icon, het fusiebedrijf van het Nederlandse Lost Boys en het Zweedse Icon Medialab, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar opnieuw een miljoenenverlies geleden. Het verlies kwam uit op 2 miljoen euro op een omzet van 15,4 miljoen.

Het verlies van LB Icon over de eerste zes maanden kwam uit op 4 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar werd een zelfde verlies geleden. Daarmee lijkt het verlies gestabiliseerd. De omzet over de eerste zes maanden was 29,0 miljoen.

Lost Boys Icon nam een aantal bedrijven over. Mede daardoor groeide  de omzet en bleef het verlies stabiel. De stijging van de netto-omzet in het tweede kwartaal van 2004 werd positief beïnvloed door de het afronden van twee overnames die in het Verenigd Koninkrijk en in België werden afgerond. 

De operationele kasstroom verbeterde sterk in de eerste zes maanden van 2004. Van – 6,2 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2003 tot – 1,5 miljoen euro in het afgelopen halfjaar. Beleggers reageerden tam op de resultaten van Lost Boys. De koers van Lost Boys stond donderdagochtend vlak na het bekend maken van de resultaten 0,01 eurocent hoger op 3,90 euro.

Deel dit bericht

3 Reacties

getlostboy

Wat een wonderbaarlijk bedrijf blijft het toch. Een soort Heintje Davids onder de internet bedrijven. Iedere keer als je denkt nu is het over en uit komen ze terug.Op het laatste moment (2 juli) wordt er nog even 3.5 mio euro opgehaald (zie halfjaar cijfers) voor wat discounted aandelen. Met een burnrate van +/- 2 mio euro per kwartaal kunnen ze het dus nog een wat maanden uitzingen….. en wat doen ze vervolgens … we kopen wat zooi in Belgie (met eigen technologie), we kopen wat zooi in Engeland (met eigen technologie) en delen van het failliete Esqador. Onder het mom van in de USA doen ze het ook (zie verwijzing naar Razorfish in halfjaarcijfers intro)  Ik weet niet wie er aan het roer staat bij LB Icon tegenwoordig maar begrijp werkelijk niet waar die gasten mee bezig zijn. Laat ze eens een tent overnemen met wat substance in plaats van de ellende die ze nu binenhalen….De hype revisted.

Supergugler

Heeft Lost Boys ooit winst geboekt? Ze hebben in de loop der jaren een indrukwekkende hoeveelheid slecht nieuws geproduceerd. Hoe lang kan zo'n bedrijf door blijven gaan?

Mark

* al 10 jaar hoog verloop van mensen* geen strategisch voordeel van overnames (weinig klanten met pan europese webprojecten, goedkope offshore krachten, merkstrategie (ook online) zal altijd behoren tot pan europese reclamebureaus); schaalgroote werkt nauwelijks in deze industrie* al 10 jaar substantieel verlies (ook wel negatieve winst genoemd door LB PR)* te hoge prijzen & klanten hebben kennis van LB allang ingehaald* Management is niet trots op webcultuur, haar eigen cultuur* Ook in hoogtijdagen geen gezonde operatie kunnen neerzetten* De waarde van een sterk merk is niet meer, te veel klanten weten dat LB zichzelf te zwaar neerzet* Zwakke project managers, dus verlies* Financiele voeding van fam. Mol is niet oneindig (struisvogelpolitiek)* Er zijn betere clubs (kennis en kunde) voor betere prijs* Weinig bestendige relaties met klanten* Reclamebureaus pakken interactiviteit weer goed op, bijv TBWA* Overnames zijn vaak losse flodders binnen niet coherente propositie (overgenomen eigenaren willen cashen na jarenlange strijd met neerzetten e-business) Fundamentele fout: gebrek aan zelfkennis. Het overnamepad (goedkope toko-tjes) verbloemd de feiten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond