MKB advertentienetwerk sluit overeenkomst met ilocal

Topclick, een bedrijf dat zich richt op MKB’ers, is een strategische samenwerking aangegaan met ilocal. Deze laatste hoopt te profiteren van het netwerk van Topclick, om zo nieuwe adverteerders binnen te halen in economisch minder makkelijke tijden.
Het bedrijf maakt gebruik van Google AdWords. Het advertentienetwerk werd eerder al uitgebreid met Marktplaats, hier plaatst Topclick de bedrijfsvermeldingen in de rubriek diensten.
Met de adverterende MKB’ers als doelgroep lijkt ilocal, naast Marktplaats, een logische aanvulling. Waarom het zo lang wachten was op de uitbreiding tot adverteren bij ilocal, wordt niet helemaal duidelijk. Luigi Casula, COO bij Topclick Group International, houdt het er op dat de focus van het bedrijf in eerste instantie ergens anders op gericht was.
Het gaat om reguliere advertentievormen die ilocal op dit moment al biedt. Casula: "We hebben met deze samenwerking volledige marktdekking in de laatste fase van de koopcyclus, ilocal heeft een groter bereik dan bijvoorbeeld de Gouden Gids." Voor Topclick een strategische zet. En ilocal zou hiermee in een klap de adverteerders verdubbelen, beweert Casula.
Pieter Grasdijk, CEO bij ilocal, hoopt, in een tijd waar de adverteerders niet voor het oprapen liggen, te profiteren van de relaties van Topclick: "Deze nieuwe adverteerders zijn voor ons niet alleen commercieel interessant, maar het betekent ook een verrijking van de informatie die wij als zoekmachine aan onze gebruikers bieden". Hoeveel adverteerders ilocal op dit moment heeft, is niet duidelijk.
Er zijn gesprekken gaande om de samenwerking uit te breiden naar België, waar beide bedrijven ook actief zijn.
Bron foto: Wrote (CC)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Rick Maresch
Slimme zet, Luigi. Succes!