Deel dit artikel
-

Monster.com wederom naar Super Bowl

Monster.com betaalt 4 miljoen dollar om in januari volgend jaar vier keer met een spotje tijdens de Super Bowl op televisie te komen. Na de vorige uitzending van deze populaire sportwedstrijd in de Verenigde Staten was er grote kritiek op de dotcoms die veel geld besteedden aan reclame.

Monster.com ziet het anders, zo meldt Internetnews.com . Het bedrijf spreekt over een record aan bezoekers na afloop van het uitzenden van de commercial tijdens de laatste Super Bowl. De bestedingen van 4 miljoen dollar vormen onderdeel van een totaal aan 200 miljoen dollar die Monster.com volgend jaar gaat uitgeven aan marketing. Vorig jaar besteedde Monster.com 3,2 miljoen dollar aan reclame tijdens de Super Bowl. Het jaar ervoor was de site ook aanwezig met een commercial.

Online adverteren zal gigantisch groeien, aldus recent onderzoek van Jupiter . In 2005 zal er voor 16,5 miljard dollar aan online advertising besteed worden. Rond dat tijdstip zal de internetter aan zo'n 950 marketing-uitingen blootgesteld worden.

Uit onderzoek van Adzone Interactive blijkt dat de Europese reclamebestedingen in de maand augustus ongeveer 110 miljoen dollar bedroegen. Dat is 11 procent meer dan in juli. De sites in Engeland genereren de meeste opbrengst, aldus Adzone Interactive, 65 miljoen dollar. Maar de groei in Engeland is het geringst, slechts 1 procent. Adzone onderzocht 452 sites in Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Volgens het eerder aangehaalde onderzoek van Jupiter is internet het snelst groeiende reclame-medium. 73 procent van de adverteerders zegt het komende jaar meer op het web te spenderen. Voor magazines en televisie is dit percentage respectievelijk 43 en 37 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond