Deel dit artikel
-

newrulez (Ilse) begint bureau voor jongerenmarketing

newrulez, een dochter van Ilse Media, start een bureau voor onderzoek & marketing gericht op jongeren. Het gaat zowel kwalitatief als kwantitatief trendonderzoek doen binnen de jongerendoelgroep van 4 tot 25 jaar. newrulez wil met marketingexpertise en de rijke database aan gegevens die het in huis heeft een commerciële vertaalslag maken naar het bedrijfsleven.

Met grote platforms voor kids en jongeren als Kaboem.nl en Cu2.nl in haar portfolio heeft newrulez een stevige positie in de jongerenmarkt verworven. Hierdoor zit newrulez midden in de dynamiek van kids, tweens, teens en young adults en leert, communiceert en interacteert continu met de jongeren in hun eigen omgeving, zowel online als offline. Opdrachtgevers van marktonderzoek worden intensief bij het onderzoekstraject betrokken zodat ze naast inzichten ook een gevoel over deze lastig te bereiken en grillige doelgroep ontwikkelen.

Algemeen directeur Toon Branbergen: “Het goed begrijpen van jongeren is essentieel in dit snel veranderende media en marketing landschap. Daarom maakt newrulez gebruik van de synergie van research & marketing en werken wij samen met een netwerk van ervaren en creatieve marketing consultants. newrulez research & marketing wil ruimte creëren voor goede gesprekken en het delen van kennis en ervaringen om elkaar te blijven inspireren en samen mooie resultaten te behalen.”

newrulez research & marketing ziet ruimte in de huidige onderzoeksmarkt. “Er is een afstand tussen marktonderzoek en jongeren omdat tot nu toe vrijwel alleen contact werd gelegd via traditionele methoden en kunstmatig gecreëerde onderzoekssettings,” zegt Niki Smit, youth consultant. “Door nauwer aan te sluiten bij de leefwereld van de doelgroep zelf wil newrulez research & marketing deze afstand verkleinen. Jongeren worden altijd in hun eigen omgeving benaderd, zowel on- als offline.”

“We zien gewoon dat er in de markt behoefte is aan jongerenmarketing. Jongeren worden steeds interactiever en er is een behoefte bij merken om te weten wat jongeren allemaal aan het doen zijn. Wij denken dat we in een gat in de markt springen,” valt Lianne van der Kruk, marketingmanager bij Ilse media, haar bij.

Deel dit bericht

3 Reacties

Gerben

De manier om écht iets te weten te komen over gedrag en voorkeuren van jongeren is om je zelf te begeven in hun wereld van communities en chats. Daar kan geen andere onderzoeksmethode tegenop.

Yepster

@ GerbenHelemaal mee eens. Het is alleen de vraag hoe je deze info op een nuttige manier kan doorspelen aan de 'markt'. Helaas is er binnen veel bedrijven geen affiniteit van de werknemers met de doelgroep aan wie zij iets willen verkopen. Om die reden willen ze graag met martkonderzoek onderbouwde rapporten zien om een eventueel investeringsrisico af te dekken naar het management (en die weer naar de aandeelhouders) toe.

Cem

@Gerben: Inderdaad, en dat is juist ook wat newrulez doet met Kaboem.nl. Een team mensen dat zich begeeft in de wereld van de Kaboem.nl community. Ik raad je aan eens op http://www.newrulez.nl/ te kijken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond