Nieuw ‘post-crash’ internetbureau: Skipintro

Ondanks de moeilijke tijden in de online advertentiebranche zijn Hans van Dijk, Yacco Vijn en Bjørn Bruinsma per 1 augustus gestart met een nieuw internet-reclamebureau. Skipintro zegt inmiddels zeven klanten te hebben, waarvan twee multinationals.
De oprichters van Skipintro hebben alle drie een verleden in reclame en internet. Van Dijk was ooit copywriter bij Lowe Kuiper & Schouten en later oprichter van Lowe Digital. Vijn en Bruinsma werkten als creatief team bij Ozlo. Bruinsma: ?We hebben vantevoren geen onderzoek verricht. We waren al in deze branche bezig en vonden het nog leuker om het voor onszelf te doen.?
De oprichters zijn optimistisch. ?Internet gaat niet meer weg, of je het nu leuk vindt of niet – wij vinden het overigens bijzonder leuk. Zo'n beetje de helft van Nederland gebruikt internet, dus het blijft een medium waar adverteerders niet omheen kunnen.?
Bruinsma zegt vooral snel te willen werken: ?Niet met ellenlange businessplannen en twintig accountdirectors en twee strategen per project. Als je al een reclamecampagne hebt, hoef je voor internet niet opnieuw het wiel uit te vinden. We zijn gespecialiseerd in online reclame. We hebben inmiddels al wel tv-filmpjes gemaakt, maar dat doen we niet meer. We willen ons echt focussen op internet. Daarnaast willen we graag samenwerken met offline reclamebureau's.?
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Bas van de Haterd
Tegen de trend in. Juist de combinatie offline en online moet benut worden, dus wat gebeurd er? Een nieuw online reclamebureau. Inderdaad, als je een goede campagne hebt moet je die houden. Maar…. een goede camapgne gebruikt alle facetten, dus ook internet, maar ook eventueel TV, print, etc. Een puur internet reclamebureau is niet echt nuttig, lijkt me.
Fred Akkerma
Specialiseren lijkt mij prima. Algemene bureaus zijn er al genoeg. Gewaagd om het nu te doen. Wie dat durft, moet er echt in geloven. Ik wens Skipintro veel succes.