Deel dit artikel
-

Nieuwe investeerder voor Shop.nl

SMC Boxford Holland, producent van klein huishoudelijke apparatuur, heeft een belang van 46 procent genomen in Shop.nl. Het online warenhuis gaat de after sales verzorgen voor Boxford. Shop.nl, dat zich hoofdzakelijk op mannelijke consumenten richt, breidt hiermee zijn diensten voor de zakelijke markt uit.

Volgens Paul Mol, mede-oprichter van Shop.nl , zal Shop.nl verantwoordelijk worden voor de aftersales van Boxford. "Het loopt uiteen van het online invullen van garantiebewijzen tot de bestelling van reserve-onderdelen. Dat waren diensten die ze zelf al deden, maar die nemen wij nu van ze over." Boxford verkoopt klein huishoudelijke apparatuur zoals stofzuigers, magnetrons, mp3-spelers, walkmans en waterkokers. Shop.nl zal deze niet standaard in het eigen assortiment opnemen, maar wel van tijd tot tijd aanbiedingen op de site brengen.

Shop.nl heeft hiermee een tweede activiteit voor de zakelijke markt ontwikkeld. Het bedrijf leverde al volgens een ASP-model lege winkels met het bijbehorende backoffice aan derden, die deze diensten konden huren.

Ook is bekend geworden dat Shop.nl naast Boxford nog twee nieuwe investeerders heeft gevonden. Het zijn Jeroen Dekker, voorheen businessmanager bij Shop.nl, en Jean Lahaye, tot nu toe operationeel manager. Zij vormen de nieuwe directie van het bedrijf.

Shop.nl is in de loop der jaren verschillende keren van eigenaar gewisseld. Het bedrijf startte in 1996 als onderdeel van Clockwork, het internetbedrijf van Bernard van Oranje, Menno de Jong en Paul Mol. Begin 2000 werd Shop.nl een zelfstandige BV binnen Scaramea, dat met Clockwork fuseerde. In september 2001 kochten de drie oprichters van Clockwork zich uit, waarna zij de enige aandeelhouders van Shop.nl werden.

Deel dit bericht

4 Reacties

Mike

Is ook dit het begin van het einde? We hebben dit het afgelopen jaar al zo vaak gezien. investeren, investeren… kijk, als het er nu al niet uit komt dan over een half jaar ook niet! Heb lef en durf op tijd te stoppen of gooi het roer volledig om en begin iets anders! Maar als je je geld toch kwijt moet neem eens contact met ons op….

Casper

Nog even geduld maar de hausse gaat er ooit komen…

Verge

SHOP.NL draait al heel wat jaren mee (blijkt nu) toch vindt ik dat ze zich erg low-profile opstellen. Ik denk dat als je je als webwinkel wil manifesteren, toch wat meer rumoer zal moeten maken in de markt. Iedere internetwinkel staat eigenlijk aan het meest afgelegen weggetje op een vergeten industrieterrein (niet de meest ideale plek voor een consumentenwinkel) en moet dus heel hard zijn best doen, en de consument hele goede redenen geven, om een bezoek te brengen. SHOP.NL geeft de redenen wel (vaak scherpe prijs en snelle levering) maar maakt dit niet bekend aan de consument. Slim van ze om hun bestaande techniek en en kennis te verhuren aan derden, zo zullen ze sneller winstgevend zijn. Echter, vergeten ze daarom misschien aandacht te schenken aan hun retail formule?

thomas

Shop heeft vorig jaar een grote campagne opgezet, waarbij reclame op tv en radio te bewonderen waren. Ook de slogan 'zo winkelen mannen' heeft flinke reacties opgeroepen. Op een gegeven moment houdt het ook op met geld in marketing pompen. Is ook niet nodig volgens mij, noem nog eens een online winkel die nog draait? Hot/orange, dewinkel, letsbuyit, macropolis etcetc?Bijenkorf.nl draait alleen maar goed door de veilingen,voor de rest wordt er niets gekocht.Nein, Jeroen, Jean, ich wunsche ihnen viel erfolg!grusss

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond