Deel dit artikel
-

Nimbuzz lanceert samenwerking met O2 in Duitsland

Het chat- en VoIP-bedrijf Nimbuzz heeft een samenwerking afgerond met O2 in Duitsland. Het Rotterdamse bedrijf verwerkt zijn applicatie in de Toshiba TG01. Een mooie zet, maar de echte stappen liggen in de ontwikkelingslanden volgens Tobias Kemper van Nimbuzz.

Nimbuzz weigert cijfers vrij te geven over het totale aantal geregistreerde gebruikers. Wel wil Kemper kwijt dat zijn bedijf dagelijks groeit met 30.000 gebruikers.
Op dit moment komen daar naar alle waarschijnlijkheid ook nieuwe gebruikers bij die bellen met de Toshiba TG01. Op dit toestel wordt in Duitsland bij O2 de applicatie voorgeïnstalleerd.

Recentelijk zijn er partnerships gesloten met mobiele operators in India en handsetfabrikanten in datzelfde land. Binnenkort komt er weer een deal bij met nog een operator. Kemper: “Vooral in de ontwikkelingsmarkten is er nog genoeg te verwachten."

Plannen zijn er genoeg. “We werken aan uitbreiding, zo zijn we nog bezig met de Blackberry-client, die we ontwikkelen met RIM. En de Android-applicatie staat op het punt van lancering”, aldus Kemper, die beweert dat deze laatste ‘de beste Android-app ooit wordt’. “Wacht maar af.”

Dat bij het Toshiba-telefoontoestel de keuze is gevallen op Nimbuzz vindt Kemper niet vreemd. “We ondersteunen meer netwerken, ook in de lokale markten. Bovendien bieden we meer features dan onze concurrentie, waaronder locatiegebaseerde diensten.” Tot de concurrentie behoren onder meer Fring en het Nederlandse eBuddy.

Nimbuzz ondersteunt lokale profielensites, zoals Orkut, Hyves, Gadu Gadu en StudiVZ.

Het bedrijf beloofde eerder een samenwerkingsverband met een mobiele aanbieder ‘die actief is in 9 landen’ bekend te maken. De naam en de aard van de overeenkomst specificeerde Kemper toen niet. Ook nu kan hij hierover nog weinig kwijt. “De partij waar we mee werken is wat langzamer. Maar het zit nog steeds in de pijpleiding.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Rene

Veel bla bla bij die Nimbuzz, ze beloven veel maar komen ook veel dingen niet na.

ReAct

Jammer dat er niet meer informatie wordt gegeven over het aantal gebruikers, en dan met name het actieve gedeelte hiervan. Deze groep zal moeten gaan zorgen voor de inkomsten wanneer er advertising binnen het concept gelanceerd zal worden. De vraaq is dan hoeveel gebruikers er blijven hangen bij Nimbuzz gezien het aantal concurrerende proposities, en dat zijn er meer dan hier genoemd worden. Verder zullen er steeds meer applicaties standaard op de devices komen of via derden beschikbaar worden gesteld, gelet op de investeringen reeds gedaan in Nimbuzz ben ik erg nieuwsgierig naar de overlevingskansen van dit bedrijf op wat langere termijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond