Deel dit artikel
-

Obama ‘nieuwe manier van zijn’

Obamania heerste ook op de tweede dag van Ad:tech in New York. Ogilvy & Mather CEO Shelly Lazarus in haar keynote en het daarop volgende panel belichtten Obama’s campagne als de toekomst van marketing.

Het onderwerp van de paneldiscussie was de herdefinitie van creatief voor het digitale tijdperk, “The Big Idea 3.0”. Gespreksleider Paul Woolmington greep de kans aan de nieuwe leider nogmaals lof toe te zingen.

“Onbetwistbaar het grootste idee dat Amerika de afgelopen decennia heeft voortgebracht is Barack Obama,” zei de Brits/Zuid Afrikaanse medeoprichter van Naked Communications. Woolmington is sinds drie jaar Amerikaans staatsburger.

“Politieke campagnes zullen nooit meer hetzelfde zijn”, vond Woolmington, verwijsend naar Obama’s gebruik van online, mobiel en zelfs in-gamereclame. “Het ging niet om reclameslogans; het ging om een manier van zijn.”
 
“Je kunt nu tegelijk subversief en mainstream zijn”, volgens Jessica Greenwood, redactiechef van Contagious Magazine.

Ter illustratie noemde ze graffiti-kunstenaar Banksy, die naast zijn protesten tegen Wall Street en McDonald’s ook reclame voor Nike en Diesel produceert. “Dat doet hij er naast”, zei Greenwood. “Niemand weet dat. Je kunt verschillende dingen voor verschillende mensen zijn.”

Nick Law, creatief hoofd van R/GA, waagde zich aan een herdefinitie van creatief als “een fijn poeder dat je breed kunt verspreiden”, maar voegde er meteen aan toe zelf ook niet te weten wat dat betekent.

“De samenwerking tussen bureaus en klanten draait nu vaker om de creatie van een platform dat je kunt gebruiken om de boodschap te communiceren”, zei Law.

De recessie zal volgens Law "het vet uit de branche" halen. "Efficiëntie wordt erg belangrijk, ook wat ideeën betreft. Je zult efficiënt moeten communiceren. Er zal geen plaats meer zijn voor geinige ideetjes die geen gevoelige snaar raken."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond