Deel dit artikel
-

Online advertisingbureaus: dal ligt achter ons

Na de dip van begin dit jaar trekken bestedingen aan online advertising weer aan. Dit zeggen Nederlandse bureaus voor online advertising. Meer traditionele adverteerders met online marketingwensen en hogere budgetten doen het tij de komende maanden keren, zeggen ze. Ontevredenheid is er over "partijen" die cpm-tarieven laten dalen om "het hoofd boven water te houden".

Concrete bedragen over bestedingen worden door de bureaus niet genoemd. NetPlus zegt dat het in mei 70 procent meer omzet heeft geboekt, in vergelijking met vorig jaar, en 24/7 Media zegt dat de omzetgroei met 15 procent is gedaald in de eerste helft van dit jaar, maar dat het over geheel 2001 een omzetgroei verwacht van 15 procent ten opzichte van vorig jaar. De meeste bureaus wagen zich niet aan een voorspelling voor de rest van het jaar, maar met één oog op de orderportefeuille zeggen ze dat er weer een opgaande lijn in zit. Enige last ondervinden ze van "partijen" die cpm tarieven berekenen onder de prijs van andere aanbieders, dit om "het hoofd boven water te kunnen houden" en "het personeel aan het eind van de maand nog te kunnen betalen." Wie die partijen zijn wil niemand zeggen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!