Ook internetter weet Talpa te vinden

Behalve dat het publiek zaterdag massaal afstemde op de nieuwe televisiezender (meer dan 1 miljoen kijkers volgens de Dienst Kijk en LuisterOnderzoek), wist de vrijdag geheel vernieuwde site afgelopen weekeinde ook flink wat bezoekers te trekken. Volgens Erik Rezelman, manager interactive van Talpa, bezochten 75.000 mensen de website zaterdag.
Talpa.tv genereerde zaterdag in totaal 530.000 pageviews. De homepage was goed voor 170.000 pageviews, de tv-gids voor 66.000 pageviews. Er werden in totaal 15.000 streams bekeken. Volgens Rezelman werd de snelheid van de streams zondag opgehoogd naar 786 kb. Vanaf de start van Talpa zijn (bijna) alle programma’s van Talpa ook live op de site te volgen. Hiermee geeft de nieuwe zender invulling aan haar ambitie de internetsite als ‘tweede zender’ in te zetten.
Rezelman toonde zich tevreden over de bezoekersaantallen van zaterdag en zei dat het zondag nog meer storm liep op de site. Op zondag waren er meer dan 100.000 unieke bezoekers en 737.000 pageviews. De homepage werd 225.000 keer bekeken.
De site werd vrijdag nog geheel vernieuwd opgeleverd. De vormgeving was in handen van Achtung, het bureau van Dick Buschman en Mervyn ten Dam (beiden ex-Lost Boys). De technische realisatie en implementatie van het contentmanagementsysteem (cms) heeft het Nijmeegse GX verzorgd. Op de site is met name veel achtergrondinformatie te vinden over de televisieprogramma's van Talpa. Bezoekers hebben op de site onder meer de mogelijkheid om zich te abonneren op de algemene nieuwsbrief van Talpa en op die van het dagelijkse nieuwsprogramma nse, dat onder meer door Beau van Erven Dorens gepresenteerd gaat worden.
Verder zijn er ook aantal coryfeeën uit de Talpa-stal die webloggen op de site van Talpa. Zo hebben onder meer Jan Mulder, Froukje de Both, Winston Gerschanowitz en Gordon een eigen weblog. Het is echter nog afwachten hoe vaak ze zullen posten. Ook hebben bezoekers niet de mogelijkheid om te reageren op wat de 'sterren' te zeggen hebben op hun weblog.
Eerder kondigde Talpa al aan dat het voorlopig met een advertentienetwerk in zee gaat voor banners en skyscrapers op de site. Waarschijnlijk wordt deze week bekendgemaakt voor welk advertentienetwerk Talpa heeft gekozen. Op termijn gaat Talpa de online sales zelf doen. Op welke termijn is echter niet duidelijk. Vorige week werd ook duidelijk dat Talpa voor sms-diensten in zee gaat met het Haagse Golden Bytes.
Volgens het ANP hebben zaterdag 1.053.000 mensen het openingsprogramma van Talpa op televisie bekeken. Dat bleek zondag althans uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek. Talpa gaat bij de cijfers uit van de voor hen belangrijke doelgroep van 20- tot 49-jarigen. De dienst Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) van de Publieke Omroep gaat traditioneel uit van kijkcijfers van alle leeftijden (zes jaar en ouder). Als de cijfers op die manier worden gelezen, haalde Talpa zaterdag een marktaandeel van 14,8 procent tegenover Nederland 2 13,8 procent.
* UPDATE – cijfers van zondag en passage over webloggen toegevoegd.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
7 Reacties
Robbert
Opmerkelijk overigens dat een vooruitstrevende ondernemer met grote technologische ambities bij de start van een nieuwe tv-zender niet gelijk programma's in breedbeeld uitzendt.
mckeizer
ik vind de nieuwe zender mooi en gemakkelijk te vinden en de programmas zijn mooi. Veel succes ermee.
cees steijn
brengen weinig tot niets vernieuwend en op primetime word je helemaal gak van de reklame
ineke
ik vind talpa een leuke zender spontaan en zonder poeha en wat reclame betreft die zijn op alle zenders dus succes verder talpa
marion de boer
Ik heb het een uur aangezien en toen ben ik gaan zappen. Het lijkt wel alsof het wiel opnieuw moet worden uitgevonden. Ik vind dat Talpa geen volwassen televisie maakt. Wat een gestuntel. Dat programma met Jort Kelder: wat moet je daar in godsnaam mee? Niet leuk om naar te kijken. Bij Vijf tegen vijf kreeg ik acuut een jaren tachtig gevoel. Hallo: we zijn twintig jaar verder, hoor. Nee, ik denk niet dat ik 'vaste klant' zal worden. Talpa: not my cup of tea.
UpperDog
In het Roemeens betekent Talpa ZOOL . Mol was ook in de lage regionen.Het is inderdaad ook erg beneden alle peil wat ze doen met die reclame.Nederland laat weer over zich heen lopen 😀
tadek solarz
De programma's zijn prima, daar ligt het niet aan. Jammer van al die blokken. waarom niet een vernieuwend concept op het gebied van reclame onderbrekingen, iets met een reclame show blok in een andere verpakking. Gegarandeerd het hoogste marktaandeel. Geen reclame blokken tijdens de sport en de films. Geen geirriteerde kijkers. Nee, de best bekeken programma's worden volgestopt met de meeste comercials, de langste blokken, waardoor het op den duur vanzelf weer niet de beste bekeken programma's worden. Je hoeft echt niet vernieuwend te zijn. Een ander inkomsten model was heel mooi geweest en daar zitten de kijkers zeker op te wachten.