Deel dit artikel
-

Opvallende multichannel-campagne rondom Monopoly

Ging vorige week Stratego nog mobiel, deze week brengen reclamebureau DDB en Tribal DDB Monopoly in een opmerkelijke campagne tot leven in de straten van Londen met behulp van web, sms en met gps uitgeruste Londense taxi's. Dit alles om het spel weer onder de aandacht te brengen van het grote publiek.

Het spel kan online worden gespeeld op http://www.monopolylive.com  en via sms. Het spel wordt ondersteund met een volwaardige marketingcampagne die extra verkeer naar de site moet trekken. De Britten kunnen gratis meedoen aan het spel, alleen het versturen van sms'jes kost geld, zo schrijft The Times.

Een kleurenpion kan niet worden gekozen, in plaats daarvan moet een van de 18 Londense taxi's worden uitgekozen en moet worden besloten waaraan de 15 miljoen Britse pond aan virtueel speelgeld wordt uitgegeven. Iedere taxi is zoals gezegd uitgerust met een gps-transmitter en ook is duidelijk te zien dat de taxi meedoet aan het Monopolyspel omdat er promotiemateriaal op is aangebracht.

In plaats van dobbelstenen te gebruiken worden bewegingen op het bord bepaald door de dagelijkse rondjes die de taxis maken door passagiers op te halen en af te zetten zoals dat dagelijks gebeurt. Spelers moeten huur betalen als ze langs onroerend goed komen waarvan ze de eigenaar niet zijn en ontvangen op hun beurt geld van andere taxi's als die langs onroerend goed komen die wel in hun bezit zijn.

Deelnemers kunnen dagelijks en wekelijks prijzengeld winnen. Een van de prijzen is dat je je hypotheek kan winnen of gedurende een jaar de huur die je betaalt. Het spel dat maandag van start ging, kan gedurende een maand gespeeld worden. Het is bedoeld om de jubileum-editie Monopoly Here and Now te promoten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond