Deel dit artikel
-

Overgoor gaat bedrijven helpen bij pitches

Ronnie Overgoor, voorheen manager bij Explainer DC, heeft Pitch management opgezet. Dat is een bureau dat pitchtrajecten op het gebied van internet, van briefing tot en met uiteindelijke bureauselectie, uitvoert in opdracht van klanten. Pitch Management gaat zich primair richten op grotere bedrijven, maar haalt zijn neus zeker niet op voor kleinere bedrijven.

Volgens Overgoor weten veel bedrijven heel goed wat ze willen online, maar weten ze vaak niet wie ze daarvoor moeten inschakelen. Daarom heeft Overgoor Pitch Management opgezet. “Ik ken de bureauwereld natuurlijk op mijn duimpje en kan vanuit mijn eigen achtergrond ook onafhankelijk advies geven. Vroeger zat ik bij klanten namens Explainer DC en die wisten dan dat ik daar ook omzet voor moest maken. Bij Pitch Managment is dat ook wel het geval, maar nu zit ik zelf niet aan de bureauzijde. Ik zit er niet meer met twee petten.”

Pitch Management levert diverse diensten, van een volledige bureauselectie, tot en met de ‘Pitch Mgt. Check’, waarbij binnen een paar dagen een second opinion wordt geleverd op een ontvangen voorstel van een internetbureau. De ‘Pitch Mgt. Check’ is bedoeld voor kleinere bedrijven. “Zie het als een online scan. Voor zo’n check vraag ik 5 procent van de offertesom,” zegt Overgoor.

Tevens zal Pitch Mgt. eind 2005 de eerste ‘Pitch Mgt. BureauView’ uitgeven, een uitgebreid dossier met actuele profielen van internetbureaus in Nederland. Daarmee gaat Overgoor de concurrentie aan met e-Base van Anders Floor, dat vergelijkbaar werk doet. Pitch Mgt. richt zich op trajecten op het gebied van strategisch advies, concept en design, online marketing (campaigns, viral, e-mail, mobile, cross media), website ontwikkeling, online media, search engine optimizing en overige specialismen zoals narrow casting, podcasting en bloggen.

De kersverse directeur van Pitch Management denkt dat hij door zijn diensten aan te bieden bedrijven ook het nodige geld kan besparen. “Ik denk dat ik bedrijven wel 10 tot 15 procent kan laten besparen door ze de juiste beslissingen te laten maken. Overigens hoef ik niet bij de hele pitch betrokken te zijn. Bedrijven kunnen mij ook alleen inschakelen op het moment dat bureaus hun presentaties komen doen.”

Deel dit bericht

3 Reacties

Peter Boersma

Ik mis het regeltje "-advertentie-" boven dit artikel…

John Meulemans

Hi Ronnie… gefeliciteerd en succes!! 

Evert Jan

Gefelictiteerd Ronnie! Benieuwd naar je reactie op : http://www.creativefacts.nl/comments.php?id=567_0_1_10_C

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond