Deel dit artikel
-

Postbank zendt ruw materiaal Het Blok via internet uit

De Postbank zendt sinds deze week ruwe beelden van Het Blok uit op internet. “Er is veel mooi ruw materiaal dat de uitzendingen niet haalt. Wij hebben besloten die beelden gratis uit te zenden via de site van Het Blok.” Het is volgens woordvoerder Harold Reusken voor het eerst dat de Postbank zich gedraagt als broadcaster.

Het is de tweede keer dat De Postbank 'Het Blok' sponsort. De Postbank bemoeit zich ook heel nadrukkelijk met de site van Het Blok omdat het op die manier het merk dat de Postbank is ook online wil laden. “Je verwacht niet van de Postbank dat het zich als een traditionele broadcaster gedraagt. En dat is precies de reden dat we het hebben gedaan. We willen ook laten zien dat de Postbank niet alleen op papier een innovatief merk is. Dat hebben we laten zien door een track van Armin van Buuren aan te bieden tijdens Sail en dat doen we nu weer door ruw materiaal van het blok te laten zien. Het zijn dingen die je eerder van een Radio 538 of een Talpa verwacht,” zegt Reusken.

De site laat wekelijks nieuwe, exclusieve beelden van Het Blok zien die niet op televisie vertoond zullen worden. Brett en Tobias, een van de stellen uit de vorige editie van Het Blok, zijn gastheer op de site. Zij zullen op de site iedere oplevering van een kamer op hun eigen manier van commentaar voorzien.

Naast het exclusieve beeldmateriaal zijn de ‘Perfect Match Test’ en de samenwoontips belangrijke onderdelen van de site. Met de ‘Perfect Match Test’ kunnen stellen kijken of ze wel bij elkaar passen. Brett en Tobias geven op de site ook tips voor stellen die gaan samenwonen. Op de site staan ook de budgetoverzichten van de stellen uit Het Blok. Het overzicht is voorzien van commentaar van een financieel adviseur van de Postbank.

De stellen in Het Blok maken verder gebruik van een aantal Postbank producten en diensten die samenwonen makkelijker maken en stellen in staat stellen om hun gezamenlijke budget te beheren en uitgaven bij te houden. De Postbank verzorgt bijvoorbeeld de gezamenlijke girorekening. Daarnaast biedt de Postbank de stellen in Het Blok de mogelijkheid om hun bankzaken te regelen via internet. Dit gebeurt via MijnPostbank.nl.

In Het Blok nemen vier stellen tussen de 25 en 40 jaar hun intrek. Ze hebben 11 weken en een bescheiden budget om een compleet appartement te verbouwen en in te richten. De vier stellen moeten elke twee weken een ruimte binnen hun eigen appartement opleveren, waarvan ze zelf de volgorde mogen bepalen.

Om uit te maken wie het beste resultaat heeft behaald, en daarmee een prijs in de wacht sleept, is er ook deze keer een vakkundige jury samengesteld. In de jury zit ook een deskundige van de Postbank. De hoofdprijs: de meerwaarde van het appartement en 50.000 euro.

“Het programma spreekt ons bijzonder aan omdat het de doelgroep met een belangrijk marktsegment combineert: jonge mensen, wonen (hypotheken en woonverzekeringen) en het beheren van budgetten (mijnpostbank.nl) De Postbank biedt veel producten en diensten rondom het thema ’wonen’ en ‘(samen) je budget beheren. De Postbank wil haar positie als hypotheekverstrekker en als bank voor mensen die gaan samenwonen verder vergroten. Daarnaast is het programma gericht op mensen tussen de 20 en 35 jaar, een belangrijke doelgroep voor de Postbank,” aldus Reusken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond