Deel dit artikel
-

Pure e-tailer Dell opent winkels

Computerfabrikant Dell, een van de iconen voor online verkoop, heeft een winkel geopend in de Verenigde Staten. Het filiaal zal spoedig gezelschap krijgen van nog eens negentien 'kiosken', die geplaatst worden in winkelcentra. Dell wil via de winkels de producten binnen handbereik brengen, verkoop blijft echter online gebeuren.

Sinds jaar en dag wordt Dell genoemd als een van de bedrijven die met behulp van internet een 'real-time company' zijn geworden. Het bedrijf verkoopt zijn pc's en laptops via de eigen website, een apparaat wordt in elkaar gezet zodra de bestelling binnen is en daarom hoeft Dell geen dure en snel in waarde verminderende voorraden te beheren. Het is daarmee uitermate succesvol, als een van de weinige pc-verkopers noteert het bedrijf momenteel nog groeicijfers.

"De reden dat we nu winkels openen is dat we mensen de mogelijkheid willen geven om onze producten ook te zien en te proberen", verklaart senior manager Chris Bates van Dell's Direct Store programma tegenover persbureau AP. Kopen in de winkel is er echter niet bij, in dat opzicht blijft Dell trouw aan zijn principes. Wie een van de producten wil kopen dient dit via de website of de telefoon te doen.

Een andere reden voor het bedrijf om winkels te openen is dat het hoopt hiermee meer aansluiting te vinden bij studenten en scholieren. Binnenkort gaan deze weer terug naar school, wat een opleving in pc- en laptop-verkopen teweeg brengt. Bovendien ziet Dell mogelijkheden om ook andere producten via de winkelvloer onder de aandacht te brengen, zoals digitale camera's en printers. Concurrenten als Gateway en Apple, tevens actief met directe verkoop via hun eigen site, openden om die reden ook winkels in de Verenigde Staten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond