Deel dit artikel
-

Reaal Verzekeringen laat wintersporter webcammen

Tijdens een actie van Reaal Verzekeringen in Franse en Oostenrijkse wintersportplaatsen zijn dagelijks gemiddeld honderd webcamfilmpjes van Nederlandse wintersporters verstuurd. Filmpjes zijn gemiddeld door vijf mensen bekeken.

Via computers die aan een camper vastzaten of die op palen los van de camper waren gezet, konden Nederlandse wintersporters een webcamfilmpje opnemen. Dat filmpje konden ze vervolgens via e-mail doorsturen naar maximaal twee bekenden. Bekenden ontvingen op hun beurt een e-mail met daarin een link naar het filmpje. Gemiddeld werden deze filmpjes volgens Olivier Lisman van Sinc Media door vijf mensen bekeken. Sinc Media was één van de partijen die betrokken was bij de opzet van deze campagne.

De campagne had als doel om ‘Reaal op een aparte manier onder de aandacht te brengen van wintersporters', zegt Lisman. Aan de campagne was geen concreet product, zoals bijvoorbeeld een ongevallenverzekering, gekoppeld. "Het ging puur om branding." Reclamebureau KesselsKramer was verantwoordelijk voor de totale ‘look and feel' van de campagne.

"Deze campagne is een manier om het merkgevoel van Reaal verzekeringen door te voeren met een relevante boodschap op een voor de wintersporter en thuisblijvers relevant moment," verwoordt Martijn Swijghuisen Reigersberg, Merk & Campagne Manager bij reaal Verzekeringen het doel van de campagne. "Zo verwachten we een sneeuwbaleffect te bereiken om de positieve naamsbekendheid van REAAL Verzekeringen te vergroten."

Camper, skipak, video en e-mail
Het merk Reaal was duidelijk zichtbaar op de camper, waarop een grote reclameboodschap van de verzekeraar was geplakt. Ook in de e-mails en bij het filmpje werd de boodschap van Reaal onder de aandacht gebracht. De actie voor consumenten liep in totaal 13 dagen. Dat betekent dat in totaal zo'n 1300 filmpjes zijn verstuurd en dat deze door zo'n 6500 mensen zijn bekeken.

Actiemarketingbedrijf Veldmark ‘leverde' de bemanning voor de camper (‘de webcamper'). Een groep studenten was dertien dagen op pad. De computers (in totaal twee) waren per dag zo'n vijf uur beschikbaar voor wintersporters, voornamelijk tijdens de middaguren wanneer wintersporters van de piste afkwamen. Tijdens de uren dat studenten niet in de buurt van de camper hoefden te zijn, konden ze met een Reaal-skipak gaan skiën.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond