Deel dit artikel
-

RIM staat advertenties in BlackBerry-apps toe

Research in Motion gaat een advertentieplatform openstellen voor advertentienetwerken. Hiermee kunnen advertenties geïntegreerd worden in de mobiele applicaties voor de BlackBerry.

Naast de mogelijkheid om advertenties in applicaties verwerken, krijgen ontwikkelaars ook de optie om andere functies in te bouwen. Zo kan een gebruiker vanuit een applicatie een telefoongesprek initiëren of kunnen kalenders of contactpersonen worden toegevoegd. Ontwikkelaars kunnen voortaan vanuit een applicatie geld vragen voor premium content, een abonnementvorm aanbieden of een prijskaartje hangen aan een upgrade.

Een nieuwe set van tools en diensten die Jim Balsillie, CEO van RIM aankondigde op een congres, geeft ontwikkelaars de gelegenheid om meer geld te verdienen aan applicaties voor BlackBerry. Hiermee hoopt RIM het gat met Apple’s platform enigszins te dichten.

De nieuwe diensten komen pas volgend jaar beschikbaar. De mogelijkheid tot adverteren in de applicatie, nieuwe locatiegebaseerde diensten, push notificaties staan voor de eerste helft van het jaar gepland. Kopen vanuit een applicatie, of het betalen voor bijvoorbeeld een abonnementsvorm, volgt pas in de tweede helft van komend jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond