Deel dit artikel
-

Sanoma toegetreden tot IAB

Sanoma blijkt eind vorig jaar toegetreden te zijn tot het IAB. Sanoma-onderdeel Ilse was al lid. Dat Sanoma nu ook lid geworden is, komt volgens Igor Beuker omdat Sanoma inziet hoe belangrijk internet is geworden voor uitgevers.

“Ik denk dat Sanoma weet dat er in 2005 het een en ander staat te gebeuren op internet-gebied dat ook het uitgeefbedrijf raakt. Wellicht is dat een van de redenen geweest dat ze zich nu ook bij het IAB hebben aangesloten. Bovendien zijn andere grote uitgeverijen zoals PCM en Elsevier ook al lid,” zegt Igor Beuker, voorzitter van het IAB.

“Hoewel het succes van internet en online advertising in het algemeen, en Sanoma Uitgevers in het bijzonder, grotendeels te danken is aan het durven breken met bestaande gedachtenpatronen, vragen de markt én
de overheid nu meer om kennis, professionalisering en duidelijke spelregels. Daarom heeft Sanoma Uitgevers zich aangesloten bij IAB Nederland,” zegt Jessica Haagmans, directeur van Sanoma Uitgevers in een toelichting op de toetreding van Sanoma tot het IAB.

Lot Carlier (Uitgever Jongeren, verantwoordelijk voor Multimedia) en Yolanda Formanoy (Director Sales Advertentie Services) zullen actief participeren binnen IAB Nederland. Carlier: “Via onze collega's van Ilse waren we natuurlijk al vertegenwoordigd, maar we vinden het IAB inmiddels zo'n belangrijk orgaan dat we zelf ook maar lid zijn geworden.” 

IAB maakte volgens Beuker in 2004 de grootste ledengroei in zijn zevenjarige bestaan door. Naast Sanoma Uitgevers werden ook al Testnet, Gladior, Tribal, TradeDoubler, MTV Networks, Reed Business Information, Pro-Partners, Auto-online, Blixem en Bookmark lid van IAB Nederland.

“De Nederlandse consument gaat massaal digitaal en de interactieve reclamebestedingen groeiden flink in 2004. Dat waren zeker ingrediënten voor de ongekende groei. Maar IAB heeft in 2004 ook een actiever pr-beleid gevoerd en is beter naar de markt èn zijn leden gaan luisteren. Dat is dus niet onopgemerkt gebleven,” aldus Beuker. De organisatie komt in februari waarschijnlijk met de jaarcijfers over 2004. 

Deel dit bericht

1 Reacties

Richard Boogert

Wereldnieuws. Een uitgever is wakker geworden. Laten we voor het gemak stellen dat Internet nu 10 jaar lang commercieel bruikbaar is voor uitgevers. Dan lopen ze toch allemaal vreselijk achter. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond