Deel dit artikel
-

“Sony’s Connect ook voor games en films”

Sony zal op de muzieksite Connect, die het de komende maanden in de Verenigde Staten en Europa lanceert, ook games en films aanbieden. Dit meldde general manager Jay Samit van Sony Connect. Connect gaat op 4 mei in de Verenigde Staten van start, in juni volgt lancering in Europa.

Jay Samit deed zijn uitlatingen tegenover Paidcontent.org. Volgens de online publicatie bevestigde Samit dat er concrete plannen zijn om ook tegen betaling video’s, films en games aan te bieden via Connect. Sony is op dat vlak al actief met Movielink, samen met andere filmmaatschappijen, maar volgens Samit zal er geen concurrentie optreden. Verdere details over de uitbreiding van Connect gaf hij niet.

De site Connect.com is inmiddels al live, maar er valt nog weinig te zien van hetgeen Sony er wil aanbieden. In januari meldde Sony al dat het muziek zal aanbieden van alle grote platenmaatschappijen (Sony, EMI, BMG, Warner Brothers en Universal). De prijzen voor downloads zijn al wel bekend. Sony vraagt in de Verenigde Staten 99 dollarcent per track en 9,95 dollar voor een geheel album. In Europa, waar Connect in juni zal starten, begint Sony vooralsnog alleen in de landen Frankrijk, Duitsland en Engeland. Het zal daar 300 duizend tracks aanbieden voor 0,99 euro per stuk, of 9,95 euro voor een geheel album.

Voor de lancering in de Verenigde Staten is Sony een samenwerking gestart met United Airlines. Frequente reizigers van de luchtvaartmaatschappij krijgen ‘airmiles’ wanneer ze downloads bij Connect kopen, ook kunnen ze muziek kopen met hun airmiles. Tijdens de introductie in de Verenigde Staten op 4 mei krijgt een groep reizigers die het vliegtuig van Chicago naar Los Angeles neemt de mogelijkheid om naar een concert van Sheryl Crow te luisteren. Voor marketing heeft Sony ook een overeenkomst gesloten met MacDonald’s.

De verwachting is dat Sony zich wil onderscheiden met de muziekaanbevelingen die het zijn klanten kan aanbieden, vergelijkbaar met de manier waarop Amazon ook klanten op nieuwe koopideeën brengt. Het bedrijf zegt zelf dat deze technologie sterker is dan bij de concurrentie, klanten kunnen deze dienst op de site ook naar eigen smaak aanpassen.

Verder lijkt Sony zich met Connect ook sterk te richten op uitwisselbaarheid van de muziek met een zo groot mogelijk aantal mobiele muziekspelers. Muziek die via Connect is gedownload kan op tenminste 23 muziekspelers afgeluisterd worden. Sony wil daaraan dit jaar nog een muziekspeler met een harde schijf toevoegen, vergelijkbaar met de iPod van Apple. Ook zijn er plannen om een draagbare speler op de markt te brengen waarmee video downloads afgespeeld kunnen worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond