Deel dit artikel
-

Start-ups kunnen ideeën presenteren op Internet Consumentenbeurs

Beginnende Internetbedrijven met vernieuwende ideeën zijn de toekomst van de Internetwereld. Vindt de Internet Consumentenbeurs . Om die reden reserveert de beurs plaats voor een aantal start-ups op de beursvloer. De organisatie wil hen deze kans bieden, omdat starters vaak onvoldoende financiële middelen om een stand te betalen.

De bedrijven kunnen op twee manieren aan de Internetbeurs meedoen. In de eerste plaats is er een zogenoemde Start-up corner waar maximaal acht bedrijven kunnen staan en zich aan het publiek kunnen presenteren. Dit zullen volgens organisator Gabriel Troostwijk voornamelijk start-ups zijn die de afgelopen drie maanden een Internetsite hebben gelanceerd. "Een echte selectieprocedure is er niet, we zullen kijken naar het businessmodel en naar het idee zelf". Het bedrijf met het meest veelbelovend idee krijgt een paginagrote advertentie in de tijdschriften Emerce en Next!

Daarnaast is er voor maximaal acht bedrijven de mogelijkheid om hun nieuwe ideeën aan investeerders te presenteren. Zij krijgen daarvoor een "elevator pitch" van tien minuten. Dit hoeven overigens geen ondernemers te zijn die al een bedrijfje begonnen zijn. "Dit kunnen ook mensen zijn die alleen een leuk idee hebben en dit een fantastisch moment vinden om zich te presenteren", aldus Gabriel Troostwijk. Belangstellenden kunnen zich zowel voor de Start-up corner als de presentatie inschrijven .

De Internetbeurs vindt op 10, 11 en 12 juni plaats en is bedoeld voor zowel beginnende als ervaren Internetgebruikers. Er wordt aan bezoekers ondermeer getoond hoe zij online reizen kunnen boeken, muziek downloaden, winkelen, contact leggen en werk zoeken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond