Deel dit artikel
-

Startup Meetingspot wil Werkspot zijn voor locaties

[Startupwatch] Meetingspot, de zoekmachine voor locaties voor zakelijke bijeenkomsten, heeft inmiddels genoeg locaties op het platform. “Het klinkt misschien snoeverig, maar we hebben alle grote ketens wel aangesloten. Aan de verdienkant hebben voldoende aanwas. Het is nu zaak om de gratis zoekopdrachten lopende te krijgen”, aldus medeoprichter Rob de Haan.

De startup is opgericht in november en ging voor het toevoegen van locaties enkele maanden geleden live. Sinds twee maanden is het platform volledig operationeel en kunnen eventmanagers en andere geïnteresseerden ook daadwerkelijk een zoekopdracht geven. Net als bij Werkspot kunnen de bedrijven die de locaties, aanbieden vervolgens ingaan op de zoekopdracht.

Alle grote ketens zijn inmiddels aangesloten, beweert De Haan. "Zoals bijvoorbeeld Marriott, Van der Valk en veel andere ketens. Maar ook wel enkele internationale spelers als Mercure en Best Western. Voor ons is het nu zaak om ook de kleine en middelgrote locaties toe te voegen als kerken en dierentuinen die ruimte beschikbaar hebben. Locaties waar je als bedrijf niet snel aan denkt als je iets gaat doen."

Verdienmodel

De bedrijven die zijn aangesloten betalen per maand, na een proefperiode, 49,95 euro per maand om de locatie op de site te tonen en de zoekopdrachten in te zien. Dit is zonder verdere provisie, zoals in de branche vaak gebruikelijk is.

De Haan zag het succes van Werkspot, waarbij het zoeken op internet omgedraaid wordt. "De traditionele manier van zoeken, daarbij krijg je aanbod, afhankelijk van wat je zoekt. Een site als Werkspot heeft dat omgedraaid. Zoeken naar verandert tegenwoordig in gevonden worden door. Dat concept werkt in een aantal markten, niet bij telefonie bijvoorbeeld, waar je maar 7 aanbieders hebt." De Haan zocht vervolgens naar een gefragmenteerde markt met veel aanbieders en kwam uit op de zakelijke kant van de hospitality markt.  

Internationalisering

Toekomstplannen heeft de Haan ook, al wil hij wat er nu staat eerst goed op de rit krijgen. "Maar er zijn wel wat geïnteresseerde partijen uit buitenland die interesse hebben getoond in ons concept. Als het hier werkt, waarom dan niet in Duitsland of de Verenigde Staten", vraagt hij zich hardop af. Aan de andere kant kan er naast internationalisering ook op de Nederlandse markt genoeg worden uitgebreid. Vanwege concurrentie wil De Haan niet teveel uit de doeken doen. "Er zijn nog genoeg mogelijkheden, er hangt een hele toeleverindustrie aan vast." Al ligt de focus momenteel op het binnenhalen van zoekopdrachten.

Daarnaast is een aantal grote uitgeverijen geïnteresseerd om een samenwerking aan te gaan. "Het zijn grote jongens, maar de gesprekken lopen nog, dus hierbij kan ik geen namen noemen", aldus De Haan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond