Deel dit artikel
-

Stijging in online reserveringen hotelkamers

Vorige maand ontvingen de 7000 klanten van Hotel Contact een hotelpas met pincode. Daarmee kunnen ze op de onlangs geopende site online reserveren bij 400 hotels en vergaderaccomodaties. 'Inmiddels wordt al zo'n 15 à 20 % van alle boekingen gedaan via de website,' verklaart commercieel-manager Jan Reyer Brons.

Met ingang van 1 juli is de website van Hotel Contact gekoppeld aan het reserveringsbestand waardoor online reserveren mogelijk is. Van de ongeveer 120 dagelijkse boekingen komen zo'n 25 stuks online binnen. 'Er zit duidelijk een stijgende lijn in,' aldus Reyer Brons. 'We proberen nu het percentage geleidelijk aan verder op te voeren via een crossmedia campagne die zowel uit digitale flyers als postale mailingen bestaat.'

Vooral voor zakelijke klanten zijn de voordelen van het online boekingssysteem evident. Reyer Brons: 'Doordat klanten toegang hebben tot hun eigen file kunnen ze ook aanpassingen maken in de reserveringen. Komt bij een congres een extra spreker dan is een kamer zo bijgeboekt. Ook allerlei faciliteiten, als flipovers en videoschermen, kunnen online worden besproken.' Al verschillende zakelijke klanten maken druk van het online boekingssysteem gebruik.

Via de website van Hotel Contact kan de proef op de som worden genomen. Met een fictieve hotelpas kan het hele traject, van het inzien van het hotelbestand tot het reserveren van een kamer, worden doorlopen. Om de website en het onine reserveren onder de aandacht te brengen, zijn enkele speciale acties bedacht. Elke vijftiende boeking krijgt een taart. Bovendien kunnen gasten sparen voor gratis overnachtingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond