Deel dit artikel
-

Talpa kiest voor Adlink

Adlink mag voorlopig de advertentie-exploitatie op de Talpa-sites gaan doen. Dat bevestigt Bas Seelen, directeur van Adlink, tegenover Emerce. Behalve Talpa haalt Adlink ook de KNVB binnen als klant.

Op termijn wil Talpa zelf de advertentie-exploitatie ter hand nemen, maar voorlopig laat het de advertentieverkoop over aan Adlink vanwege ondercapaciteit.  Adlink zegt enorm blij te zijn met Talpa als nieuwe klant. “Met name het feit dat ze internet als tweede zender willen gaan inzetten is belangrijk voor ons,” zegt Seelen. Bedoeling is dat Adlink ook gaat adverteren rondom de streams van Talpa. “Daarvoor hebben we de techniek al in huis,” zegt Seelen. In het buitenland heeft Adlink al ervaring met het adverteren rondom streams.

Behalve Talpa doet Adlink ook al de advertentie-exploitatie voor RTL's advertentie-onderdeel IP. Maar dat hoeft volgens Seelen niet met elkaar in conflict te komen. “Nee, zo kijken partijen er helemaal niet naar. Stel dat een adverteerder als Vodafone een nieuwe campagne wil starten en rondom bepaalde sites wil adverteren, dan willen ze net zo goed op de site van RTL als op die van Talpa staan. Daar kunnen wij met ons bereik voor zorgen.”

Eind juni gaf Marc Nagelkerken, commercieel manager multimedia van de nieuwe televisiezender, al aan dat Talpa waarschijnlijk in zee zou gaan met een advertertentienetwerk. Ook zei hij bij die gelegenheid dat Talpa op termijn van plan is de advertentieverkoop zelf te gaan doen en dat er al iemand was aangenomen voor de online sales. Dat is Ido Kramer. Dat Talpa de advertentieverkoop niet gelijk zelf doet, komt omdat het daarvoor nog niet genoeg mensen in huis heeft. Nagelkerken was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Talpa heeft ongeveer 30 websites rondom televisieprogramma´s. Rondom die sites zal Adlink de online advertenties gaan verzorgen. 6 daarvan zullen het extra moeten hebben van internet. Dat zijn onder meer Big Brother, Expeditie Robinson en de Eredivisie voetbalsites. Talpa is niet de enige nieuwe klant voor Adlink. Ook heeft het de KNVB weten binnen te halen als klant. “Ook dat is qua bereik een belangrijke nieuwe klant voor ons,” besluit Seelen. De KNVB-site heeft 13 miljoen pageviews per maand en een maandelijks bereik van 626.000 unieke bezoekers per maand.

Deel dit bericht

1 Reacties

MRoelofs

Gefeliciteerd Niels & Bas!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond