Deel dit artikel
-

Telefoongids experimenteert met online commercials

De Telefoongids introduceert online commercials. Bedrijven krijgen van de gids de gelegenheid om op eenvoudige wijze een online commercial te laten maken die ze voortaan kunnen koppelen aan hun vermelding op de site van De Telefoongids.

Het enige wat bedrijven volgens De Telefoongids hoeven te doen, is een aantal digitale foto’s met bijgaand onderschrift aanleveren voor een filmpje. Deze worden vervolgens door een daarin gespecialiseerd bedrijf samengebracht en gemonteerd in een korte filmpresentatie van ongeveer 60 seconden, inclusief voice-over en achtergrondmuziek. De kosten voor het aanschaffen van de tool om online commercials te kunnen maken, bedragen 500 euro voor regionale partijen en 700 euro voor partijen die landelijk actief zijn. Zo zal een landelijke keten als Dixons bijvoorbeeld 700 euro kwijt zijn. Er zijn verder geen additionele plaatsingskosten.

De online commercial vormt een extra toevoeging op een bedrijfsvermelding op www.detelefoongids.nl. Met de online commercial kunnen bedrijven hun specifieke bedrijfsactiviteiten, producten of diensten visueel extra onder de aandacht van bezoekers brengen en zich op een andere manier presenteren aan (potentiële) klanten. Daarnaast kan een ondernemer er voor kiezen de commercial ook voor eigen gebruik in te zetten door deze op zijn of haar eigen site of andere sites te plaatsen of door te linken naar de site van de Telefoongids.

“Door de productiekosten van het filmpje zo laag mogelijk te houden en de dienst laagdrempelig via onze site aan te bieden, kunnen we het brede segment van grote, middelgrote en kleine bedrijven optimaal bedienen. We verwachten dan ook een flinke belangstelling voor deze dienst,” aldus Rick van Boekel, commercieel directeur van De Telefoongids.

Deel dit bericht

2 Reacties

Edward Sleijffers

"We verwachten dan ook een flinke belangstelling voor deze dienst," aldus Rick van Boekel"  Weer een mooi voorbeeld van een salesgedreven idee. Print, en zeker de telefoongidsen, hebben het al jaren moeilijk om financieel het hoofd boven water te houden. Iedereen is tegenwoordig online en dat zoekt een stuk gemakkelijker dan in zo'n dik boek. Je hebt ook geen aparte tafel meer nodig om ze op kwijt te kunnen…  En dat weten adverteerders ook. Deze zijn in steeds mindere mate bereid om zich in de print editie extra te profileren middels betaalde plaatsingen. Daarom bedenkt de Telefoongids een online dienst die dit moet compenseren.  De heer van Boekel 'verwacht' veel belangstelling. Onderzoek naar de werkelijke belangstelling in deze extra dienst zal ontbreken. De gebruikers van de online gids wordt al helemaal niks gevraagd. Overal waar die straks kijkt, draaien er commercials schreeuwend om aandacht. En dat terwijl de site nu eigenlijk al 'overadvertised' is.  De Telefoongids moet zich geen illusies maken. Het is een online naslagwerk van alle telefoonaanlsuitingen in Nederland. Meer niet. Wil je als bedrijf extra klandizie? Zorg dan dat je website hoog in de zoekmachines verschijnt, of adverteer bij de zoekresultaten. Het telefoonnummer en een routebeschrijving vinden we daar ook wel.

John Kaagman

Altijd aardig als iemand reageert op een stuk, maar geen idee heeft waar het over gaat. Zo schrijft Edward dat de Telefoongidsen het moeilijk hebben om hun hoofd boven water te houden. Mag ik Edward erop wijzen dat onlangs de Gouden Gids voor bij 2 miljare is verkocht aan een investeringscompany en dat de Telefoongids als onderdeel van een YBR group voor een slordige 1.8 miljard is verkocht. Bij dit soort bedragen lijkt het me vrij duidelijk dat zij het minder moeilijk hebben dan dat Edward ons wil laten geloven. En de site is overadvertised. Ook dat valt te bezien zowel de Telefoongids behoort tot een van de meest bezochte sites van Nederland, indien de gebruiker de site te commercieel zou ervaren, zou hij wegblijven er zijn namelijk genoeg alternatieven. Persoonlijk vind ik de Telefoongids een voorbeeld van een bedrijf dat een redelijk saai product heeft maar dat door allerlei initiatieven een degelijk aan aantrekkelijk product neerzet. Denk maar aan 0900-1313, telefoongids via alle mobiele protals, en de sms dienst. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond