Deel dit artikel
-

Telefoongids neemt belang in Werkspot

De Telefoongids BV heeft een belang van 50 procent genomen in de online klusmarktplaats Werkspot. Beide partijen denken van elkaar te kunnen profiteren.

De Telefoongids hoopt met het belang het online dienstenpakket uit te breiden. Werkspot hoopt te profiteren van een groter bereik en daarmee voor de aanbieders extra traffic te genereren

Het is uiteindelijk de bedoeling dat Werkspot geïntegreerd wordt in de site van de Gouden Gids. "De synergie is duidelijk en een integratie ligt op termijn in de planning", aldus Joost Gielen, oprichter van Werkspot. In de toekomst moet de gebruiker dan ook vanaf de site van de Gouden Gids direct een klus kunnen plaatsen op Werkspot.

Hoeveel er is betaald voor het belang, dat blijft gissen. Werkspot was met meerdere partijen in gesprek, welke, dat blijft eveneens onder de pet. Toch wil Gielen nog wel toegeven dat ze niet ‘gegaan zijn voor de hoofdprijs’: "Zij werken met leads, wij leveren de klussers die werk zoeken. Een en een is twee." Kortom, een strategische samenwerking, waarin Werkspot de toegevoegde waarde opzocht. "Het is ook een goede aanvulling op hun dienstenpakket."

Rick van Boekel, van De Telefoongids: "De joint venture met Werkspot.nl past binnen onze groeistrategie om naast papieren gidsen meer online diensten aan te bieden. Het genereren van leads is onze core business en in dit geval geven particulieren daarnaast ook ratings en reviews als een klus is afgerond op werkspot.nl."

Er is wel nagedacht over een samenwerking op dit gebied met bijvoorbeeld Marktplaats, zo geeft Van Boekel toe, maar het concept Werkspot was ‘vooruitstrevender’ in zijn ogen: "Marktplaats is meer aanbodgedreven. Dat is interessant voor producten, maar voor diensten?" Werkspot is vraaggedreven. De gebruiker kan een vraag plaatsen en krijgt hier verschillende biedingen op, vanuit verschillende invalshoeken. Bijvoorbeeld bij de vraag naar een dakkapel een voorstel van de timmerman of de aannemer. "Dat had ik als gebruiker zelf misschien helemaal niet gevonden", aldus Van Boekel.

Nu de aandacht naar local search en lead generation is verschoven houdt de Telefoongids de ogen goed open. "We zijn op deze gebieden altijd op zoek naar samenwerkingen of overnames, zolang het voor ons kwalitatieve leads kan genereren." In die zin past Werkspot prima in het plaatje. "Het zal dan ook niet de laatste zijn", verklapt Van Boekel.

Werkspot timmert goed aan de weg, maar is nog relatief onbekend. Dat erkent ook Gielen: "Daarin ligt ook de uitdaging het komende jaar." Momenteel trekt de klussite dagelijks gemiddeld 15.000 unieke bezoekers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond